هوشمندسازی دریافت لیست بیمه‌شدگان از ابتدای خرداد

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی همدان گفت: از ابتدای خرداد ماه امسال دریافت لیست بیمه شدگان از کارفرمایان به صورت هوشمند صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، جواد جمور امروز _یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ لیست‌های دریافتی از سوی کارفرمایان هوشمند شده و کارفرمایان، باید زودتر از موعد برای ارسال لیست‌ها اقدام کنند تا اگر چالشی برای ایشان پیش آمد، فرصت برای حل معضلات ممکن وجود داشته باشد.

وی افزود: تأمین اجتماعی، سازمان عمومی است و دارای استقلال مالی بوده و پس از ۷۰ سال قدمت در کشور، دوران بلوغ خود را سپری کرده و در جهت آسایش و پوشش بیمه‌ای آحاد مردم گام بر می‌دارد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی همدان ادامه داد: این سازمان و صندوق برای مردم و ذینفعان خود تشکیل شده و بیش از ۷۶ هزار نفر مستمری بگیر و همه کسانی که در حال حاضر بیمه واریز می‌کنند را تحت پوشش دارد.

جمور با اشاره به اینکه حق الناس بودن این صندوق، نشان از اهمیت و حساسیت بالای کار سازمان تأمین اجتماعی داشته و هیچ چیز فراتر از حق الناس نیست و ما باید امانتدار خوبی باشیم اضافه کرد: وظیفه ما و همکارانمان در این سازمان، صیانت از دارایی مردم و تلاش برای ایجاد ارزش افزوده است تا کسانی که امیدشان به این صندوق است، بتوانند در آینده به خوبی از این صندوق استفاده کنند.

وی در ادامه به رشد مطلوب آماری سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم پرداخته و خاطرنشان کرد: از شروع دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲ در حوزه سازمانی، تعداد بیمه شدگان از ۲۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر، به ۲۷۱ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده و این بدین معنی است که از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ لغایت اسفند ماه ۱۴۰۲، رشد ۱۱.۴ درصدی در تعداد افراد تحت پوشش بیمه را شاهد بودیم.

جواد جمور در ادامه اظهار کرد: ۶۱ هزار ۶۸۸ نفر مستمری بگیر، در سال ۱۴۰۲ به ۷۷ هزار ۷۳۷ نفر افزایش داشته و با رشد ۲۶ درصدی مواجه بودیم و همین موضوع، نشان می‌دهد که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته‌ایم و پیشنهاد ما به افرادی که به دلایل مختلفی هنوز بیمه نشده‌اند این است تا هرچه سریع‌تر خود را بیمه نمایند.

وی افزود: در استان همدان و در شروع دولت سیزدهم، سازمان تأمین اجتماعی از کل جمعیت استان، ۴۴.۵ درصد پوشش بیمه‌ای داشته و در حال حاضر، ۴۷.۷ درصد پوشش بیمهای شامل حال شهروندان همدانی است که رشد ۳.۲ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم و تلاشمان بر این است تا امسال، جمعیت تحت پوشش استان را به بیش از ۵۰ درصد برسانیم.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان ادامه داد: ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه هستند که از این ۵۴ درصد، سازمان تأمین اجتماعی، ۷۶ درصد این جامعه آماری را شامل می‌شود.

جمور اضافه کرد: بیمه بیکاری نیز از ۲ هزار و ۲۷۷ مورد در سال ۱۴۰۰، به ۱ هزار و ۷۸۹ مورد رسیده و ۲۱.۴ درصد رشد منفی داشته و کاهش پیدا کرده است که شاخص بسیار خوبی است و نشان می‌دهد از تعدیل و تعطیلی ادارات و کارگاه‌های مختلف جلوگیری شده است و از استان‌هایی هستیم که در این حوزه، حرف برای گفتن داریم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعهدات کوتاه مدت همچون ایام بیماری، بیمه بیکاری، ایام بارداری و… و نیز تعهدات بلند مدتی چون مستمری و از کار افتادگی و فوت، جمع آنها از ۳ هزار میلیارد سال ۱۴۰۰ به عدد ۶,۷۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ بیمه پرداخت کردیم که عدد بسیار قابل توجهی است.

جواد جمور در خصوص وصول این نقدینگی اظهار کرد: ۸۳ درصد از این عدد را از بیمه شدگان تأمین کرده و باقی این اعداد و ارقام را از محل‌های دیگر تأمین کرده‌ایم و سعی بر جبران این کسری سنگین داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دولت گذشته جزو ابر بدهکاران بانکی کشور با ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بوده است، تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور، بانک رفاه که بیشترین طلب را از سازمان داشته به کمک سازمان تأمین اجتماعی آمد و در حال حاضر در شرایط آرام و سامان یافته‌ای هستیم اما این شرایط بسیار شکننده است و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تحت عنوان شستا در کسری‌ها بسیار کمک کرده و با تغییرات انجام شده، این شرکت نیز روبه رشد است و امید است تا پا به پای سازمان کمک کند تا از زیر بار مشکلات خارج شویم.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: شستا در زمینه دامپروری سرمایه گذاری انجام داده است و معدن دولومیت قهاوند که ظرف مدت ۱۵ ماه به بهره برداری رسید رو به رشد است و با توجه به تأکیدات استاندار و نمایندگان محترم، طرح‌ها و پروژه‌هایی ارائه شده تا بتوانیم در زمینه‌های صنعتی و معدنی با پیگیری‌های مقامات، سرمایه گذاری مناسبی در همدان داشته باشیم.

جمور اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در زمینه‌های سلامت روحی و جسمی مردم تلاش می‌کند و در زمینه‌های سرمایه گذاری، بدنبال سودآوری برای تأمین نیازهای این سازمان است.

وی در خصوص ایجاد لیست هوشمند تصریح کرد: لیست هوشمند برای متمرکز سازی ارسال و پرداخت حق بیمه است به طوری که هنگامی که کارفرما لیست را ارسال می‌کند، پرداخت و انجام مراحل به صورت برخط انجام شده و اگر مشکلی وجود داشته باشد، سیستم در لحظه پردازش کرده و رفع مشکلات را برای کارفرما فراهم می‌کند.

وی افزود: این فرایند موجب تسهیل شدن پرداخت حق بیمه توسط کارفرما و جلوگیری از ایجاد بدهی و کمک کننده به سازمان است و همه این اقدامات، در لحظه و بر خط انجام خواهد گرفت و در هنگام زمان ارسال لیست در همان لحظه امکان پرداخت توسط کارفرما فراهم شده است.

مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به مشوق‌هایی که برای کارفرما توسط این سازمان در نظر گرفته شده، افزود: در کارگاه‌های زیر ۵ نفر که خدماتی باشند، سهم کارفرما را خود دولت پرداخت می‌کند و امسال نیز سازمان طرح‌هایی نظیر حمایت در زمینه تولید مانند تقسیط ها و عدم رفتار قهری با کارگاه‌های تولیدی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز تأکیدات استاندار در زمینه تولید کوتاه آمده‌ایم تا مشکلی برای کارگاه‌های تولیدی ایجاد نشود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با کارگران که ابراز نارضایتی داشتند که شرایط روبه بهبودی نرفته، اضافه کرد: از آن زمان و با تأکیدات ایشان، فرآیند بیمه بسیار تسهیل یافته و می‌طلبد تا دولت‌های محترم کمک کنند تا بدهی‌هایی که از قبل مانده است تأدیه شود و از ۱۳۴۱۳۰ نفر در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۴۷۶۸۷ نفر کارگر بیمه شده در سال ۱۴۰۲ رسیدیم و این نشان از افزایش رشد خوب ما در این زمینه است.

کد خبر 753001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.