اختصاص تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در همدان

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد در قالب تفاهم‌نامه به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علیرضا قاسمی امروز _یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و به منظور حمایت از تأسیسات گردشگری از محل اعتبارات جهش تولید، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود پانزده درصد در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های استان از طریق این اداره‌کل در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اعتبارات برای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی تأسیسات گردشگری در سطح استان پرداخت می‌شود و اعتبار مذکور می‌تواند نقش مؤثری در تأمین سرمایه مورد نیاز مجریان طرح‌ها داشته و مشوقی برای جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بخش گردشگری باشد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: اعطای این اعتبارات از جمله اقدامات حمایتی ویژه دولت از بخش گردشگری است و زمینه توسعه گردشگری استان را با حمایت از زیرساخت‌های مورد نیاز آن از جمله احداث هتل و سایر مراکز اقامتی در سطح استان فراهم می‌کند، از جمله این حمایت‌ها می‌توان به احیای بناهای ثبتی با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد.

قاسمی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰ طرح فعال در استان از سال گذشته آغاز شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مبلغ ٨٠٠ میلیارد تومان و با پیش‌بینی اشتغال بیش از ١۵٠ نفر در حال احیا و تغییر کاربری به اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه یا سایر تأسیسات گردشگری است.

کد خبر 752931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.