شهرداری در کنار میراث فرهنگی آماده حفظ تاریخ شهر هگمتانه است

مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان گفت: پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را با توجه به حفظ میراث فرهنگی و اهمیت ثبت جهانی هگمتانه پیش می‌بریم و در کنار سازمان میراث فرهنگی، آمادگی حفظ هرگونه آثار تاریخی احتمالی را داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، علی طهماسبیان امروز _شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از نحوه اجرای پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر سخن گفت و اظهار کرد: از دهم اردیبهشت سال جاری که عملیات اجرایی فاز نخست پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر آغاز شد، شهرداری همدان با سازمان میراث فرهنگی همکاری توأمان و مستمری را داشته است و تاکنون کارشناسان میراث نظارت لازم را برای اجرای پروژه داشته‌اند.

وی افزود: تاکنون و حین اجرای پیاده‌راه‌سازی طبق آنچه مدنظر سازمان میراث فرهنگی بوده است پیش رفتیم، در ابتدای سبزه میدان و بازار مظفریه که مورد نظر میراث فرهنگی است هیچ‌گونه اقدام عمرانی انجام نداده‌ایم و تنها کار را در قسمت بالایی و حاشیه میدان امام خمینی (ره) پیش می‌بریم.

مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان با تاکید بر اینکه شهرداری در اجرا و اتمام این پیاده‌روسازی، همسو با اهداف سازمان میراث فرهنگی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت کشف بنا یا آثار احتمالی واجد ارزش تاریخی حین اجرای این پروژه، شهرداری همچون گذشته آمادگی همکاری برای کشف آثار تاریخی و حفظ میراث باستانی کهن شهر همدان را دارد.

طهماسبیان اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در مسیر تردد شهروندان قرار دارد از سازمان میراث فرهنگی می‌خواهیم که هرچه زودتر نظر خود را درخصوص کاوش و هرگونه اقدام لازم اعلام کند تا این پروژه در موعد مقرر تقدیم شهروندان شود و کاسبان و عابران در سختی و زحمت قرار نگیرند.

کد خبر 752573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.