سال ۱۴۰۳ سال تمرکز بر حوزه بسته‌بندی صنایع دستی است + فیلم

معاون صنایع دستی وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال در امر بسته‌بندی محصولات و صنایع دستی به کمک شرکت‌های دانش بنیان تحول عظیمی رقم خواهد خورد.

مریم جلالی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: در امر توسعه صنایع دستی در کشور، همگرایی بین بخشی در میراث فرهنگی و گردشگری با صنایع دستی را نیاز داریم، علاوه بر این همگرایی فرابخشی با حضور آموزش و پرورش برای توسعه هر چه بهتر و ماندگار صنایع دستی لازمه توسعه و رونق تولیدات صنایع دستی است.
وی افزود: شعار امسال، صنایع دستی، پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی است، برای تحقق این امر همه دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش، آموزش عالی، فنی و حرفه‌ای وزارت صمت باید پای کار باشند و همه دست به دست هم دهند تا سبب تقویت توجه به این بخش و سبب گسترش بازار صنایع دستی شویم.
معاون صنایع دستی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ویژه صنایع دستی در دست انجام است، تصریح کرد: مقدمات کار در حال فراهم شدن است و هنرمندان، به عنوان سهام‌داران این شرکت شده و امیدواریم بتوانیم با این اقدام در عرصه هنری صنعتی و بازرگانی نقش آفرینی داشته باشیم.
جلالی از تعیین شرکت‌های پشتیبانی برای امر بسته‌بندی محصولات و صنایع دستی خبر داد و گفت: در راستای اتصال صنایع دستی به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق، تلاش شد تا در امر بسته‌بندی پیوند همکاری ایجاد شود و به هنرمندان نیز خدمات ارائه شود.
وی افزود: جامعه سنتی هنرهای صنایع دستی باید به این امر واقف شود و بپذیرند که بسته بندی برای آن‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.
معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: انتظار داریم که از صنایع دستی برای بسته بندی سایر محصولات استفاده شود و یک رابطه دو سویه برقرار شود و از سایر محصولات نیز برای بسته‌بندی صنایع دستی استفاده گردد.
جلالی گفت: با شرکت‌های دانش بنیان در حال همکاری هستیم و یک رویداد صد منظری را طراحی کردیم تا برای کمک به بسته‌بندی نوین در صنایع دستی از این طرح‌ها استفاده شود.
وی سال ۱۴۰۳ را سال توجه به امر بسته‌بندی محصولات و صنایع دستی دانست و افزود: بسته‌بندی صنایع دستی برای امر صادرات لازم و ضروری است.
معاون وزیر خاطرنشان کرد: اکنون به شدت در حال زمینه‌سازی و تسهیل‌گری در امر صادرات هستیم، در بازار جهانی نمی‌توانیم نقش آفرینی کنیم مگر اینکه برند اختصاصی، استانداردسازی قیمت، کیفیت، مرغوبیت و یک بسته‌بندی منحصر به فرد داشته باشیم.

کد خبر 753986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.