تاکید شهردار شیراز به توسعه کمربند سبز شیراز

شهردار شیراز گفت: از سازمان سیما، منظر و فضای سبز درخواست دارم تا به امر فضای سبز، درختکاری و توسعه فضای سبز و کمربند سبز ۵۵ هکتاری که مورد تاکید مسئولان استان به ویژه استاندار فارس است، توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت و تجلیل از سبزبانان شریف و زحمتکش کلان شهر اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، انتخاب یک روز در سال به عنوان روز سبزبانان تعیین و مشخص شد و امید است این روز منشأ بسیار خوبی برای ارتقا و سر سبزی بهتر کلان شهر شیراز باشد.

وی افزود: نیروی زحمتکش سبزبان در سرما و گرما برای حفظ و نگهداری و توسعه درختان و فضای سبز کلان شهر شیراز تلاش بسیاری دارند.

شهردار شیراز تصریح کرد: در سال گذشته توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز بالغ بر ۳ میلیون بذر کاشته شد و ۳۵۰ هزار نهال غرس شد.

اسدی اضافه کرد: اگر امروز شهر شیراز به عنوان یک شهر سر سبز با باغات، پارک‌ها و فضای سبز معروف است، بخشی از آن به دلیل وجود و زحمات شبانه روزی سبزبانان است و قدردان این زحمات هستیم.

وی ادامه داد: اگر شیراز امروز به عنوان شهر گل و بلبل معروف است و اگر بوی بهار نارنج موجب لذت و طراوت برای مردم و مسافرین و زائرین است، همه به برکت وجود سبزبانان است.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز تقاضا دارم تا به امر فضای سبز، درختکاری و توسعه فضای سبز و کمربند سبز ۵۵ هکتاری که مورد تاکید مسئولان استان به ویژه استاندار فارس است، توجه ویژه داشته باشد و هیچ نقطه‌ای در شهر شیراز به عنوان نقطه باز وجود نداشته باشد و هر نقطه‌ای در شهر شیراز که امکان کاشت درخت وجود دارد باید پیش بینی شود.

اسدی اظهار کرد: قطع یک درخت قابل قبول نیست و برای صدور مجوز یک ساختمان مؤلفه اصلی آن باید این موضوع باشد که هیچ درختی قطع نشود.

وی همچنین از سازمان سیما و منظر و فضای سبز درخواست کرد تا شرایطی برای شهروندان فراهم کنند تا به صورت رایگان نهال دریافت کنند.

شهردار شیراز در پایان خاطر نشان کرد: باید فضای سبز و گل و گلکاری را در شهر شیراز مردمی سازی شود و این بستر باید فراهم شود و موضوع آب که امروز مهم‌ترین مؤلفه است باید این موضوع مد نظر باشد، چرا که مردم شیراز مردم بسیار خوبی هستند و بخشی از این خوبی به دلیل علاقه به گل و گیاه است و باید این بستر را فراهم کرد.

شغل سبزبانی به عنوان شغل زیان آور در قانون قلمداد شود

در این مراسم همچنین حمید کشتکار، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار کرد: سالیان سال بود که علی رغم اینکه نیروهای سازمان پسماند از عنوان شایسته پاکبان برخوردار بودند، اما کارگران فضای سبز در خور نام و شایسته نبودند و با همت والای شهردار شیراز واژه سبزبان انتخاب و در شورای شهر شیراز تصویب شد.

وی افزود: با انتخاب این نام برای کارگران زحمتکش این حوزه، روز بیستم اردیبهشت ماه هر سال به عنوان روز بزرگداشت سبزبان مراسمی به جهت تجلیل از این نیروی زحمتکش برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طرح طبقه بندی مشاغل سبزبانان در حال اجرا است، ادامه داد: این اقدام از سال گذشته و با انعقاد قرار دادهای جدید در حال اجرا است و در قرار دادهای جدید سال جاری این موضوع اعمال می‌شود تا افزایش حقوق سبزبانان همچون حقوق پاکبان‌ها باشد.

کشتکار تصریح کرد: شغل پاکبانی جز مشاغل سخت و زیان‌آور است و شغل سبزبانی هم می‌تواند به عنوان شغل زیان آور در قانون قلمداد شود، چرا که همان گونه که پاکبانان با آلودگی سر و کار دارند، سبزبانان با سموم، آفت و آلودگی خاک سبز سر و کار دارند و به روی سلامت آنها تأثیرگذار بوده و در معرض آسیب هستند.

سیاست گذاری شورای اسلامی شهر شیراز و سازمان سیما و منظر کاشت درختان ثمری است

افسانه خواست خدایی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار کرد: شهر ما لایق بهترین‌ها است و اگر امروز شهر شیراز فضای سبز آن و پایتخت محیط زیست آسیا زبانزد است با تلاش و همت نیروی سبزبانان است.

وی افزود: طی چند سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در شهر شیراز رقم خورده است و این به جهت تدابیر شهرداری شیراز و سازمان سیما، منظر و فضای سبز بوده است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم خبر داد: در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد تا نام معبر و یا محلی به نام سبزبانان نامگذاری شود که در این راستا پیاده راه سبز چمران به نام سبزبانان نامگذاری شده است.

خواست خدایی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز هر زائر و گردشگری که به شیراز سفر داشت، یکی از موضوعاتی که میان همه بیان می‌شد سبزی و تمیزی کلان شهر شیراز بود که این شهر تمیز و پاک به دلیل خدماتی است که سبزبانان در این شهر ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز در تمام کمیسیون‌ها ارائه خدمات هر چه بهتر به پرسنل سبزبان را پیشنهاد می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: یکی از طرح‌هایی که در شهر شیراز اجرا و عملیاتی شد کاشت یکصد هزار اصله درخت نارنج بود که از سال گذشته این اقدام آغاز شد و این اقدام با تلاش سبزبانان شهر شیراز رقم خورد. این در حالی است که سیاست گذاری شورای اسلامی شهر شیراز و سازمان سیما و منظر در سال جاری بر آن است تا کاشت درختان ثمری در رأس امور قرار بگیرد.

خواست خدایی با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از نیروهای سبزبان شیراز برای اولین بار برگزار شد، تصریح کرد: در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز طی یک سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه فضای سبز اجرا شد تا علاوه بر ارتقا، جایگاه شغلی سبزبانان، توسعه فضای سبز شهر شیراز را شاهد باشیم.

در پایان همچنین مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز همچون مجموعه شهرداری دغدغه رفع مسائل و مشکلات شما را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مجموعه اراده‌ای که در شورا و شهرداری شیراز وجود دارد قدردان زحمات نیروی سبزبان باشد.

کد خبر 753969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    7 0
    تورو بجون عزیزاتون یک فکر بحال دروازه کازرون و خیابانی که آن را به حرم شاه چراغ وصل میکند بکنید الان ساعت سه شب است ترافیک در کوچهای مثل محله سنگ سیاه که راهی بین دروازه کازرون وخرم شاه چراغ است چنا زیاد است که نمیشود چشم روی هم‌گذاشت روزها و شبها هر موقع مثل خیابان دوطرفه از یک طرف صدای بوق از یک سو می‌ترسیم پایمان را بیرون از در خانه بگذاریم قابل توجه این کوچهای یعنی بافت قدیم شهر ومحل عبور و مرور گردشگران ایرانی و خارجی هستن هیچ راه ارتباطی بجز گذشتن از وسط محله سنگ سیاه به طرف حرم مطهر وجود ندارد هرجا سوده رفتیم هرکار سوده کردیم تورو جون بچهاتون آسایش آزمون گرفته شده یا خراب کنید بشه خیابون یا راهشو ببندید یک خیابان بکشید مردمو از این مصیبت نجات دهید خدارو خوش نمیاد بعد این همه حمالی نه ظهر نخ شب نه نصب شب نشه یک دقیقه چشم رو هم گذاشت آخه چکار میکنید کجای کارید یکجا دیگه باید گفت کاش می‌شود فیلم فرستاد تا با چشم ببینید
  • بنده خدا IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام هر موقع دعواتون بر سر جاده قره پیری صدرا تموم شد فکری بحال مردم وبیماران بیمارستان ابن سینا کنید که مراجعین زیادی داره که تردد به شیراز کمتر بشه .ممنون
  • رسول US ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    اومدن چاه کوچه رو بستن به علت خرابی لوله دوساله به علت ترکیدگی لوله. باران که میاد داخل شکافهای کوچه وارد میشه که زیر خونه های مردم است کوچه به حالت بد نشست کرده.لطفا بفرمایید که اگر خونه های مردم ریزش کرد و فرو رفت باید از چه کسی شکایت کنیم.نامه به شهرداری واداره آب بردیم میگن به ما مربوط نمیشه پس به چه کسی ربط داره لطفا بفرمایید
  • بهرام IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    در شهرک گویم به عنوان ورودی آزادراه شیراز- اصفهان، هیچگونه فضای سبز و پارک نیست
  • سعیدی DE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    بهتر است برای ساخت شهری در حد واندازه شیراز سری به کشور های همجوار وشهرهای ان مثل تاشکند عشق اباد رفت تا اصول شهر سازی رعایت شو متاسفانه شهر داری نتوانسته حتی صفر صفر خیابان را رعایت کند تا اینکه....
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    درود بر شهردار شیراز .که شهرشو ومردم انرا دوست دارد ....‌پاینده باشید...
  • افسانه رسولی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    شیراز را باید بابوی بهارنارنج ودرخت نارنج شناخت. نه بااکالیپتوسی که جز ضرر وزیان چیزی ندارد. خوشحالم که انسان دانایی از دیار شیراز سرافراز، دوباره کاشت نهال نارنج را رواج داد.