دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی، خلاقانه دستاوردهای دولت را تبیین کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌ سازی، به صورت خلاقانه و هنرمندانه دستاوردهای دولت را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز_ بیست و ششم اردیبهشت_ در نشست هم اندیشی راهبر شرق کشور و دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی اظهار کرد: مهمترین رسالت دستیاران مردمی‌سازی دولت، اقناع افکار عمومی و تبیین دستاوردهاست.

وی با اشاره به اینکه ضعف اطلاع رسانی مانع تبیین خدمات دولت به مردم است، افزود: ما در تقابل رسانه‌ای و فضای مجازی و اقناع افکار عمومی هنوز ضعیف هستیم لذا از دستیاران مردمی‌سازی انتظار می‌رود که برای اطلاع‌رسانی بیشتر و اقناع افکار عمومی مدیریت فضای مجازی را به دست بگیرند. استاندار با اشاره به بخشی از پروژه‌ها و اقدامات شاخصی که در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آغاز شده و در حال اجرا است، تصریح کرد: ابرپروژه‌هایی مانند راه‌آهن از دغدغه‌های جدی مردم این استان بود که در این دولت آغاز شد.

قناعت گفت: اعتبار فاز اول (زیر سازی) پروژه فراملی راه آهن به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.

وی در ادامه الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم را از دیگر اقدامات شاخص عنوان کرد و گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هکتار زمین از حریم به شهرهای استان الحاق شده بود در حالی که در ۲ سال گذشته حدود ۵ هزار هکتار از حریم وارد محدوده شهری شده تا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون نیز الحاق حداقل ۳ هزار هکتار زمین از حریم به محدوده شهرهای استان در دستور کار است، یادآور شد: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی ۳ پست ۴۰۰ کیلوولت برق احداث شده اما در دو سال اخیر عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.

وی گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت طبس به زودی افتتاح می‌شود و همه این اقدامات و خدمات نیاز به اطلاع رسانی دارد.

قناعت افزود: طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان برای تأمین گاز پایدار، احیای ۴۶۶ واحد تولیدی راکد و احداث پست‌های برق ۴۰۰ کیلووات شهرستان‌های نهبندان، فردوس و طبس از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان است.

وی با بیان سایر اقدامات دولت سیزدهم از جمله انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی، ادامه داد: کارخانه قند قُهستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی به همت دولت سیزدهم احیا و راه‌اندازی شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خراسان جنوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه هفتم کشور را کسب کرد، گفت: در زمینه زرشک ۱۰ واحد فرآوری زرشک در استان داریم که هشت واحد در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در سیل پنجم اردیبهشت تعدادی از دانش‌آموزان استان نتوانستند در کنکور شرکت کنند که با اطلاع‌رسانی به موقع، فراگیر و پیگیری‌های متعدد برای نخستین بار اقدامی بزرگی صورت گرفت و مجدد از دانش‌آموزان بازمانده از کنکور آزمون گرفته شد.

قناعت تأکید کرد: در کنار انجام کارهای خلاقانه مهمترین انتظار ما از دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی دولت ارائه ایده برای اقناع افکار عمومی و مدیریت فضای مجازی به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع دستاوردهای دولت است.

کد خبر 753954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.