وقوع تندباد لحظه ای همراه با بارش‌های رگباری و پراکنده پدیده غالب در اصفهان است

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد از ایجاد جوی ناپایدار همراه با وزش باد شدید، تندباد لحظه ای و بارش‌های رگباری و پراکنده خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج ناشی از سامانه ناپایدار از سطح استان و ایجاد جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق از بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای در نواحی مستعد شرق و تا حدودی مرکز استان با گردوخاک محلی و کاهش دید، بارش پراکنده و رگباری به ویژه در نیمه جنوبی و غربی و تا حدی شمال شرق پیش بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از ظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک و مناطق مستعد بارش تگرگ همراه است.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور طی امروز مناطق جنوب استان به ویژه دهاقان، سمیرم، شهرضا، لنجان (زرین شهر) و مبارکه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: طی روز پنجشنبه سامانه مناطق جنوب، غرب و مرکزی استان و شهرستان‌های اسلام آباد موگویی، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، فریدونشهر، گلپایگان، دهاقان، سمیرم، شهرضا، نائین، کبوترآباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، اصفهان، برخوار (دولت آباد)، مورچه خورت و نجف آباد را فرا می‌گیرد.

امینی اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال کاهش دید و تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی با اشاره به بارش تگرگ و لغزندگی معابر عمومی هشدار داده و افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، لزوم ممنوعیت چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی بر اثر بارش تگرگ تاکید می‌شود.

سرپرست اداره کل پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد وبویین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 753933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.