نشست تخصصی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از برگزاری نشست تخصصی معماری و شهرسازی اسلامی با رویکرد بررسی وضعیت شهرسازی در قم خبر داد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به برگزاری یک نشست تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی اظهار کرد: این نشست به منظور جلب نظر متخصصین ملی و شهری در خصوص شهرسازی قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های گفت‌وگو و بازخورد اتفاقاتی که در شهر می‌افتد همین نشست‌های تخصصی است افزود: هدف از این نشست برگزاری یک سمینار یک‌طرفه نیست و بیشتر موضوع گفت‌وگو مطرح است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه پروژه‌های بازآفرینی شهری به صورت جدی ادامه دارد، اضافه کرد: از جمله پروژه‌هایی که در حال پیگیری است، ادامه جداره سازی سه راه و چهار راه بازار است.

خاکی تصریح کرد: در تمام مسیرهای ارتباطی حرم تلاش شده است تا کارهایی صورت گیرد، برای نمونه از سمت جنوب بلوار بهار و خیابان ارم بخشی از جداره‌ها و کف سازی ها ساماندهی شد.

وی تاکید کرد: میدان بزرگ امام خمینی، صحن جواد الائمه (ع) و خیابان انقلاب از دیگر محورهایی هستند که در سال‌های اخیر جلوه بهتری گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: در حال حاضر چهار راه و سه راه بازار از نظر ترافیک و سیما و منظر شهری شرایط آشفته ای دارند.

خاکی گفت: از نظر ترافیکی مطالعاتی در این محدوده در حال انجام است اما از نظر جداره سازی از سال گذشته با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی اقداماتی آغاز شده است که در جداره سازی ساختمان شمس‌العماره شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی با اشاره به اینکه جداره سازی این محدوده در سه راه بازار نیز ادامه پیدا می‌کند، افزود: انجام پروژه کف سازی این محدوده در حال بررسی و مطالعه دقیق‌تر است.

کد خبر 753890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.