احداث پارکینگ بیمارستان فیض روی میز شورای عالی مشارکت‌ها/ مشکلات بازار اصفهان رفع می‌شود

شهردار اصفهان گفت: برای پارکینگ بیمارستان فیض در حال حاضر یک برنامه مشارکتی  با یک سرمایه‌گذار برای احداث پارکینگ مکانیزه طبقاتی در نظر داریم و روی میز شورای عالی مشارکت‌ها است که امیدوارم به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح رسمی تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان بودیم؛ سال‌ها در حلقه سوم ترافیکی گلوگاه ترافیکی وجود داشت، از این‌رو تعریض بزرگراه شهید خرازی و اتصال شرقی غربی این محور انجام شد که کمک خیابان آتشگاه و کهندژ است و بخشی از فشار را کم می‌کند.

وی با بیان اینکه با همتی که انجام شد این پروژه سه ماه زودتر به بهره‌برداری رسید، افزود: در حال حاضر بخش عمده تعریض بزرگراه انجام شده و فاز دیگر آن از پل صاحب روضات به سمت خیابان صمدیه باقی مانده است که عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود و تعریض این بخش حلقه سوم ترافیکی انجام خواهد شد.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

احداث پارکینگ مکانیزه در میدان قدس

شهروند: محله مولوی در منطقه ۷ کم‌برخوردار است و بوستان، کتابخانه و فرهنگسرا ندارد، ورودی خیابان مولوی نامناسب است، به ساختمان‌های مخروبه رسیدگی نمی‌شود؛ پل زیرگذر خیابان طوقچی احداث شده، اما همیشه در این محل با سدمعبر روبه‌رو هستیم. بیمارستان فیض نیز پارکینگ ندارد و خیابان و محلات اطراف را دچار مشکل کرده است.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان: برای پارکینگ بیمارستان فیض در حال حاضر یک برنامه مشارکتی با یک سرمایه‌گذار برای احداث پارکینگ مکانیزه طبقاتی در نظر داریم و روی میز شورای عالی مشارکت‌ها است که امیدوارم به نتیجه برسد، البته احداث پارکینگ رافع مسئولیت بیمارستان برای پیش‌بینی محل پارکینگ نیست و کماکان از مسئولان این بیمارستان انتظار داریم برای پارکینگ چاره‌ای بیندیشد.

با توجه به احداث ایستگاه قطار شهری در میدان قدس و چهارراه ابن سینا، این محور نابسامانی‌هایی دارد که نظر می‌رسد پس از اتمام عملیات احداث این دو ایستگاه، باید میدان قدس ساماندهی مجدد شود.

مهدی سلطان‌‎آقایی مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: بخشی از ساماندهی این منطقه با وجود فراهم شدن مقدمات پروژه مشارکتی، انجام می‌شود و در این راستا توافق شده است تا از این پارکینگ به‌صورت عمومی بهره‌برداری و استفاده شود.

در حال حاضر زمین پشت بیمارستان فیض مسطح شده است و در قالب پارکینگ استفاده می‌شود، همچنین قسمت دیگری از این بخش آزادسازی شده و تملک چند خانه باقی مانده است و هم‌اکنون پارکینگ کارکنان بیمارستان فیض است.

به هرحال به دلیل مراجعات زیاد به بیمارستان فیض مشکل اساسی پارکینگ وجود دارد که با احداث پارکینگ مکانیزه و آزادسازی‌ها، شرایط تا حدی بهبود پیدا می‌کند، اما مشکل اصلی که موجب طولانی شدن احداث پارکینگ شده، مغازه‌های تجاری در قسمتی از این پارکینگ متعلق به مشارکت‌کننده است.

خیابان مولوی در جنوب منطقه ۷ شهرداری واقع شده و از خیابان‌های بومی و کم‌برخوردار است؛ سال جاری احداث یک پارک انجام می‌شود و حدود دو ماه آینده بهره‌برداری می‌شود، همچنین با مذاکراتی که با مالکان انجام شد، در حال تملک برای زمین‌های مجموعه باغ مولوی هستیم، پارک دیگری در سمت چمران مولوی احداث می‌شود.

پیاده‌روهای خیابان مولوی وضعیت خوبی ندارد که در ردیف بودجه قرار گرفته، سال گذشته دو پاتوق احداث شده است.

آزادسازی ۵۰ درصد تملک خیابان چمران محله بهرام‌آباد

شهروند: مدت زیادی است که قرار است خیابان چمران در محله بهرام‌آباد احداث شود، اما از ۱۳ سال پیش تا کنون همواره اعلام شده که موافقت ساکنان کوچه وجود ندارد تا اینکه مردم با تخریب منازل خود نشان دادند که راضی به این کار هستند و تمایل به آزادسازی خیابان به سمت بهارستان غربی هستند.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان: سال گذشته ردیف خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شد و در سال جاری نیز به همین صورت است؛ در حال حاضر حدود ۵۰ درصد تملک آن در سال گذشته انجام شده است، اگر سال جاری شهردار منطقه ۸ همت کند باقی‌مانده تملک‌ها انجام می‌شود و این محور آزادسازی می‌شود.

پروژه «مرکز محله» مقابل مرکز جامع بهرام‌آباد در حال حاضر فعال است.

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان: یکی از محله‌های قدیمی این منطقه بهرام‌آباد است که بیشترین تراکم جمعیت و بافت فرسوده در این محله وجود دارد، یکی از خیابان‌هایی که در طرح تفصیلی در دستور کار بوده و تا حدی آزادسازی آن انجام شده خیابان شهید چمران است.

طول این خیابان ۶۰۰ متر و عرض آن ۲۴ متر است و موجب تغییر و تحول زیادی در بافت محله می‌شود؛ سال‌های قبل تعدادی از پلاک‌ها آزادسازی شد و باقی‌مانده به دلایل مختلف زمان برده است.

از بدو ورود من به این منطقه جلساتی با افراد مؤثر در محل هماهنگ و بخشی از کار به معتمدان محل سپرده شده است، سال جاری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار باری این منظور در نظر گرفته شده است.

سال جاری آزادسازی این منطقه در اولویت قرار دارد که امیدوارم تا چند ماه آینده حدود ۳۴ پلاک دیگر آزادسازی و عملیات اجرایی آغاز شود، این پروژه جزو اولین پروژه این منطقه است، هیچ بحث مالی برای این پروژه وجود ندارد و بیشتر مباحث اجرایی است، تلاش می‌کنیم در دهه فجر سال جاری این خیابان را در اختیار مردم قرار دهیم.

مشاغل مزاحم باید به محل‌های استاندارد خارج از شهر منتقل شود

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان: قرار ما سال گذشته این بود که به جای یک کار زود گذر و موقت، به سمت یک کار اساسی برویم که برای این کار باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد؛ بخشی از کار به مردم برمی‌گشت و هیئت امنا با انتخاب کسبه بازار انتخاب شدند.

میان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی باید یک همکاری شکل می‌گرفت که این اتفاق افتاد و حدود دو هفته پیش جلسه‌ای در شهرداری برگزار و یک برنامه عملیاتی گام به گام برای رفع مشکلات بازار پیش‌بینی شد؛ نخستین گام بحث موتورسیکلت‌ها بود که از هفدهم اردیبهشت ورود آن‌ها به بازار ممنوع شد.

برای اینکه مشکل اساسی رفع شده باشد، پارکینگ کافی برای موتورسیکلت‌ها در ورودی بازار پیش‌بینی شد، اما اگر همکاری متقابل اهالی بازار وجود نداشت این اتفاق شکل نمی‌گرفت، بنابراین باید مشکلاتی همچون سد معبر و ایمنی بازار گام به گام رفع شود.

در حال حاضر شاهد هستیم که زیرساخت به درستی شکل گرفته است و به‌زودی مسائل بازار نیز حل خواهد شد؛ هم‌اکنون سطحی از همگرایی را شکل دادیم، از اینجا به بعد نیاز به افق بلندتری داریم.

از سال‌ها پیش بحث شهرک طلا مطرح است، باید بتوانیم بسیاری از مشاغل مزاحم را به خارج از شهر و محل‌های دارای استاندارد لازم هدایت کنیم که امیدوارم در سطح استان با هماهنگی میان استانداری، سازمان محیط زیست و شرکت شهرک‌ها احداث این شهرک‌ها را عملیاتی کنیم.

روح‌الله ابوطالبی، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان: در جلسه دو هفته گذشته مراحلی برای حل مسائل بازار مطرح شد که مرحله اول بحث ورود موتور سیکلت از هفدهم اردیبهشت آغاز و پارکینگ‌ها در ورودی‌های بازار اصفهان تعبیه شد و با نگهبانی که امنیت موتورسیکلت‌ها را بر عهده داشت، هماهنگی لازم انجام شد.

در شبکه‌های مجازی مشاهده کردیم که تا ۹۹ درصد مشکل ورود موتور سیکلت‌ها به بازار و میدان امام (ره) رفع شده است، البته همدلی هیئت امنای بازار و کسبه موجب این اتفاق شد.

موضوع بعدی بحث سد معبر است، در این راستا با ثباتی که برای ورود موتورسیکلت‌ها ایجاد شد، این مسئله نیز با هماهنگی و همدلی کسبه به نتیجه می‌رسد.

طبق جمع‌بندی مباحث، قرار شد برای ایمنی و سد معبر بازار، ابتدا هیئت امنای بازار ورود کنند و با اخطارهایی که به کسبه می‌دهند کار را پیش ببرند، همچنین هرکجا نتوانستند اقدام کنند، شهرداری ورود می‌کند و اعمال قانون انجام می‌شود.

تلاش می‌کنیم از ورودی مغازه‌ها، حدود ۴۰ سانت را در اختیار مغازه‌دار قرار دهیم و مابقی خط‌کشی و حدود برای آن‌ها مشخص می‌شود تا در دیگر نقاط، مسیر اجناس آن‌ها وجود نداشته باشد تا خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس امکان تردد داشته باشند، همچنین مردم راحت عبور و مرور کنند.

از هم‌اکنون اخطارهای لازم به کسبه‌ای که قوانین را رعایت نکرده‌اند، داده شده است و به منطقه مراجعه می‌کنند؛ راهکارهایی به آن‌ها داده شده است و دست‌فروشان به سازمان میادین معرفی می‌شوند.

با سازمان میراث فرهنگی و مسئول یگان حفاظت میراث هماهنگی شده و احکام قضائی هماهنگ می‌شود، البته تا حد امکان تعاملی پیش می‌رویم، اما در صورتی که همکاری لازم وجود نداشته باشد، از طریق قانون اقدام می‌کنیم، اما به هر حال راه بسیار سختی پیش‌رو داریم.

کد خبر 753877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.