«ریسباف» در انتظار قراردادی ۵۰ ساله/ همایش روز موزه در کارخانه ریسباف برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌مناسبت روز موزه، همایش و رویدادی در کارخانه ریسباف برگزار و مرمت آن به‌طور رسمی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و دغدغه‌مندان بافت تاریخی شهر اصفهان آغاز می‌شود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرمت و بازسازی کارخانه ریسباف اصفهان و تبدیل آن به موزه اظهار کرد: این مجموعه با کمک استانداری و میراث فرهنگی تحویل موقت به شهرداری شده است و در روز ملی موزه عملیات مرمت ساختمان ریسباف آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از سوله‌های اصلی کارخانه ریسباف به‌طور کامل مرمت شده است؛ به طور کلی موارد مربوط به فضای سبز، نظافت و قسمت‌هایی از کارخانه که ایمن و قابل بهره‌برداری است، می‌تواند در اختیار شهروندان قرار گیرد، افزود: به‌مناسبت روز موزه همایش و رویدادی در این مکان برگزار و مرمت سایر بخش‌های موزه به‌طور رسمی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و دغدغه‌مندان بافت تاریخی شهر اصفهان آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرارداد امضا شده بین شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، تصریح کرد: امیدوارم قرارداد قابل قبولی توسط میراث برای شهرداری اصفهان آماده شود، چراکه این پروژه نیازمند هزینه زیادی است تا بتوان مرمت قسمت‌های دیگر کارخانه را کامل کرد و به چرخه خدمت درآورد.

وی تاکید کرد: قرارداد مذکور باید حداقل ۵۰ ساله باشد تا هزینه‌های جاری قابل توجیه شود؛ این هزینه‌ها از آن شهروندان است و اگر قرار باشد شهرداری قراردادی قوی در این باره نداشته باشد، طبق عقل و قانون هزینه کردن زیاد برای کارخانه ریسباف جایز نیست.

میرباقری خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که از روز افتتاحیه به‌صورت دائم ساعاتی از روز درِ موزه ریسباف به روی شهروندان باز باشد و بتوانیم این مجموعه را به موزه‌ای زیبا و قابل قبول برای شهرمان تبدیل کنیم.

کد خبر 753725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.