تقاطع غیرهمسطح ریل راه‌آهن و خیابان نیروی هوایی طراحی می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: تقاطع غیرهمسطح ریل راه‌آهن و خیابان نیروی هوایی به صورت روگذر در حال طراحی فاز دوم است. 

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به مطرح شدن پروژه تابلیه ریل راه آهن در محدوده محله امام‌زاده ابراهیم، اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده این پروژه به یک روگذر تبدیل شده است.

وی افزود: مطالعات فاز یک این پروژه در سال ۱۳۹۹ مصوب شد که در ابتدا قرار بود کنارگذرهای حریم ریل با افزایش دو تابلیه در طرفین ریل راه‌آهن به منظور اتصال امتداد مسیرهای حریم ریل و تأمین دوربرگردان بلوار نیروی هوایی اجرایی شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم خاطرنشان کرد: مساحت این دو تابلیه هزار مترمربع تخمین زده می‌شد که با اجرای آن مسیر دسترسی خوبی در ادامه بلوار زینبیه ایجاد می‌شود.

نیک خلق احمدی اضافه کرد: در ادامه بررسی این طرح مشخص شد که ایستگاه مترو در همین محدوده ایجاد شده و با توجه به سه طبقه بودن ایستگاه، سقف آن با حدود اجرای طرح تداخل دارد.

وی با اشاره به اینکه سناریوی بعدی اجرای پروژه ایجاد یک روگذر است تا در همسطح هم ارتباط محلی برقرار باشد، افزود: اجرای این پروژه نقش مهمی در بهبود وضعیت ترافیکی میدان سعیدی و میدان مطهری دارد.

کد خبر 753601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.