۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
۱.۸ میلیون فرانسوی‌، آدرس ندارند

فرانسه به علت اینکه تعداد زیادی از خیابان‌هایش نامی ندارد، در جهان زبانزد است اما اکنون این کشور تصمیم گرفته است که تمام ۲۰۰ هزار خیابان بی‌نام خود را ساماندهی کند و نام جدیدی برای آن‌ها تعیین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شاید تغییر نام یک خیابان در پاریس کار آسانی نباشد، اما اکنون به طور ناگهانی حدود ۲۰۰ هزار خیابان و جاده در سراسر فرانسه تا پایان این ماه نام جدیدی پیدا می‌کنند زیرا کلاً پیش از این، نامی نداشته‌اند و به این ترتیب ۱.۸ میلیون نفر از ساکنان این کشور آدرس جدیدی دریافت خواهند کرد.

قانونی که در سال ۲۰۲۲ در این کشور تصویب شد، شهرداری‌ها را موظف می‌کند تا نامی را در هر خیابان قلمرو خود قرار دهند تا ارائه کلیه خدمات عمومی مانند تحویل پستی یا فوریت‌های پزشکی تسهیل شود.

۱.۸ میلیون نفر از  فرانسوی‌ها، آدرس ندارند

این قانون تصریح می‌کند که همه شهرداری‌های با بیش از دو هزار نفر جمعیت تا اول ژانویه ۲۰۲۴ فرصت دارند تا تغییرات را اعمال کنند، در حالی که شهرداری‌های با جمعیت کمتر از دو هزار نفر باید تا اول ژوئن از این تغییرات پیروی کنند.

این بدان معنی است که حدود ۱.۸ میلیون نفر از ساکنان فرانسه در خیابانی بی نام زندگی می‌کردند و از برخی اطلاعات مبهم دیگر برای آدرس خود استفاده می‌کردند. این امر در طول سال‌ها مشکلات متعددی را به‌ویژه برای مرسوله‌های پستی و همچنین خدمات اورژانس به وجود آورده است.

اکنون شهرداری‌ها برای سهولت در نامگذاری، مبانی تاریخی یا کاربری آن‌ها را در نظر گرفته‌اند و تشویق شده‌اند تا هویت مناطق را نیز با تعیین نام مناسب حفظ کنند. به مسئولان نیز توصیه شده است تا از زبان‌های محلی برای انتخاب نام بهره ببرند.

۱.۸ میلیون نفر از  فرانسوی‌ها، آدرس ندارند

کد خبر 753549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.