ثبت یک هزار و ۱۲۰ شکایت مردمی از صنایع و مشاغل آلاینده در محدوده شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ شکایت مردمی از مشاغل و صنایع آلاینده محدوده مسکونی شهر در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، پژمان شفیعی امروز_ سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ با اشاره به اینکه آمار بالای شکایات مردمی از مشاغل مزاحم شهری، کارخانجات و صنایع آلاینده نشانگر درخواست جدی مردم برای انتقال این اصناف به خارج از شهر است، اظهار کرد: پرونده هفت کارخانه مهم شیراز از سال گذشته در کمیسیون بند ۲۰ در دست بررسی قرار دارد که ارزیابی ما از نتایج پیگیری‌ها مثبت و امیدوار کننده است.

وی افزود: از هفت پرونده باز در کمیسیون بند ۲۰، انتقال سه کارخانه در چند سال آینده قطعی شده است و یک کارخانه تعطیل و سایر صنایع آلاینده بر اساس مصوبه کمیسیون موظف به انجام اقدامات زیست محیطی در راستای کاهش آلایندگی شده‌اند که بر اساس ارزیابی و بازدیدهای میدانی پیشرفت اقدامات، مثبت بوده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ جلسه کمیسیون بند ۲۰ برگزار و ۸۶ رأی آن اجرا شده است، تصریح کرد: ۲۳ رأی از مجموع آرای صادر شده به کارخانجات و صنایع آلاینده اختصاص داشته است.

شفیعی با اشاره به اینکه هم‌زمان با بررسی و پیگیری پرونده‌های صنایع و کارخانجات بزرگ در کمیسیون، اقدامات موازی در راستای رفع مزاحمت مشاغل و خروج واحدهای آلاینده در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: ایجاد کارگروه رفع موانع انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده شهرداری شیراز، انعقاد تفاهم‌نامه فعالیت مشاغل مزاحم شهری در سطح شیراز شامل سنگ‌فروشان و تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین، تدوین شیوه‌نامه ضایعات فروشان حمل‌ونقل بار و تفویض رسیدگی مشاغل مزاحم خرد در مناطق از اقدامات مهمی است که در کنار کمیسیون بند ۲۰ با هدف تسریع در فرآیند اجرای مصوبات انجام شده است.

وی، بالاترین آمار شکایات مردمی از مشاغل مزاحم شهری در محدوده مسکونی شهر را سروصدا دانست و خاطرنشان کرد: پس از سروصدا، مشکلات بهداشتی، بو، ذرات معلق، گردوخاک، رعایت نکردن نکات ایمنی، گاز سمی، پساب و سد معبر در لیست شکایات مردمی قرار دارد.

کد خبر 753534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.