ثبت اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان یزد در سامانه سیب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان یزد در سامانه سیب ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، محسن میرزایی اظهار کرد: سامانه یکپارچه بهداشت تحت عنوان سامانه سیب در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت شکل گرفته است و همه اطلاعات جمعیتی، شاخص‌های بهداشتی، تعداد خانوارهای تحت پوشش، تعداد مراقبت‌های نوزادان، کودکان، مادران و تعداد بیماران دیابتی و فشار خون به صورت الکترونیک در آن ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان یزد در سامانه سیب ثبت شده است، افزود: ۱۰ درصد افراد ثبت شده در سامانه سیب، سالمند هستند و خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: بعضی اطلاعات ثبت شده در سامانه یاد شده متعلق به افراد غیرایرانی است، زیرا در ارائه خدمات پیشگیرانه تفاوتی بین ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد.

میرزایی از همه شهروندان استان درخواست کرد به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت یا خانه بهداشت مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه یاد شده ثبت کنند.

وی سنجش قند و خون، تغذیه، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم و مشاوره قبل ازدواج را از جمله خدمات مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت عنوان کرد و گفت: این خدمات به همه گروه‌های سنی از نوزادان تا سالمندان ارائه می‌شود.

کد خبر 753382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.