برگزاری طرح نوجوانه بسیج در اصفهان/ اعزام بیش از ۵۰۰۰ نفر به اردوهای راهیان پیشرفت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان از برگزاری طرح نوجوانه بسیج در ایام تابستان در اصفهان خبر داد و گفت: سال گذشته در طرح تعالی بخش بسیج این ناحیه از اصفهان ۵۵۰ نفر در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کردند که امیدواریم امسال این میزان به ده برابر برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد نصر اصفهانی ظهر امروز_ دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری خود پیرامون برگزاری طرح تابستانه بسیج اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تابستانه بسیج برای نوجوانان و جوانان برگزاری طرح‌های فرهنگی و ورزشی در ایام فراغت تابستان است، از این رو امسال در طرح نوجوانان بنا داریم فرهنگ ورزش و تربیت بدنی را به طور ویژه در دستور کار قرار دهیم و از این طریق برنامه‌های فرهنگی بسیج را نیز با حضور نوجوانان برگزار کنیم.

وی افزود: از جمله اهداف دیگر این طرح، تقویت روحیه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مطالعه کتاب‌هایی است که خاطره و سیره شهدا را تبیین می‌کنند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این مهم توصیه کرده‌اند، با اجرای این برنامه می‌توانیم فرهنگ کتابخوانی به ویژه کتب شهدا و فرهنگ ایثار را گسترش دهیم به ویژه اینکه امسال هم قرار است کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان برگزار شود و ضروری است یکی از برنامه‌های تابستانه در برنامه‌های نوجوانه بسیج مطالعه کتب شهدا باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، تصریح کرد: در طرح تابستانه نوجوانان، اردوهای تربیتی به شکل‌های مختلف از جمله اردوی راهیان پیشرفت برگزار خواهد شد که با هدف تقویت روحیه امید و خودباوری در بین نسل جوان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این اردوها عرصه‌های مختلف که در آنها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم مورد بازدید نسل جوان قرار خواهد گرفت که از جمله می‌توان به اردوهای علمی و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، بازدید از اقداماتی که دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری در دستور کار دارند از جمله مترو اصفهان و دیگر پروژه‌های اجرایی که موجب تقویت حس غرور در جوانان می‌شود، اشاره کرد.

نصر اصفهانی اضافه کرد: همچنین اردوهای زیارتی سیاحتی تحت عنوان اردوهای تعالی بخش بسیج که بسیجیان محلات به مکان‌های تفریحی و زیارتی مختلف شهر و شهرستان‌های اطراف و با امکانات خوب، توسط معاونت اردویی بسیج انجام می‌شود نیز از دیگر برنامه‌های تابستانه بسیج است.

وی با تاکید بر تعامل دوطرفه بسیج و خانواده‌ها در طرح‌های تابستانه ابراز کرد: در این طرح‌ها هم پایگاه‌های بسیج به هدف خود یعنی جذب نوجوانان خواهند رسید و هم دغدغه خانواده‌ها در خصوص بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت آنها و نیز سالم بودن فضای آموزشی رفع خواهد شد، همچنین از فواید دیگر است طرح ارتباط خانواده‌ها با پایگاه‌های بسیج است که از تابستان شروع می‌شود و در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتباط بیشتر نوجوانان با مساجد در این طرح دنبال می‌شود، گفت: یکی از اولویت‌های این طرح رونق مساجد است چرا که رونق مساجد به حضور جوانان و نوجوانان بسته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به برگزاری موفق طرح تابستانه نوجوانه بسیج یادآور شد: در سال گذشته ۲۰ هزار نفر اردو در طرح تعالی بخش بسیج این ناحیه از اصفهان انجام شد و نیز ۵۵۰ نفر در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کردند که امیدواریم امسال این میزان به ده برابر برسد.

وی در ادامه از تعاملات مجموعه مدیریت شهری فعلی با بسیج استان قدردانی کرد و با بیان اینکه شهرداری اصفهان اعلام کرده امکانات خود را در اختیار برنامه‌های تعالی بخش بسیج قرار دهد، افزود: سالیان گذشته تفاهم نامه‌های خوبی بین شهرداری و بسیج نوشته شده است و شهرداری اصفهان کمک‌های مادی و معنوی خوبی به بسیج کرده است و امکانات لازم را در اختیار بسیج قرار داده است که این تسهیلگری و کمک‌های مادی و معنوی در نگاه مجموعه مدیریت شهری بی سابقه بوده است.

نصر اصفهانی تاکید کرد: بسیج هم در مقابل مصمم است که به مجموعه مدیریت شهری کمک کند؛ مطمئناً فرهنگ شهر برای شهرداری اهمیت دارد و بسیج مردمی می‌تواند در این امر کمک کند؛ کاری که برای شهرداری میلیاردها تومان هزینه در بر دارد بسیج می‌تواند با ظرفیت مردمی خود آن را با کمترین هزینه انجام دهد.

وی با تاکید بر کمک‌های بسیج به مجموعه‌های تعلیم و تربیت و شهرداری، خاطر نشان کرد: شهردار اصفهان همکاری‌های بسیار خوبی با بسیج داشته است به طوری که در سال گذشته شهردار اصفهان حتی از برخی پایگاه‌ها به صورت میدانی بازدید کرد که جای قدردانی دارد.

کد خبر 753260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.