۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
بام ایلام در مسیر توسعه

بام ایلام به عنوان یکی از مکان‌های تفریحی شهر طی هفته‌های گذشته در مرکز توجه مدیریت شهری قرار گرفته است تا این مکان برای استفاده شهروندان و گردشگران در آستانه فصل تابستان و تعطیلات آماده‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، بام ایلام یکی از مجموعه‌های تفریحی و رفاهی شهر ایلام است که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه خانواده‌های ایلامی قرار گرفته و در همه اوقات به ویژه در روزهای تعطیل پذیرای جوانان و خانواده‌های ایلامی است. این مکان تفریحی نیازمند توسعه و ایجاد زیرساخت است تا با شرایط بهتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

علی امیدی یکی از شهروندان ایلامی که با خانواده‌اش به بام ایلام آمده است می‌گوید: بام ایلام یکی از زیباترین نقاط شهر برای گذران اوقات فراغت است و من و خانواده‌ام در بیشتر روزهای تعطیل به این مکان می‌آییم و از منظره زیبای آن لذت می‌بریم.

وی ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات زیادی که در این مسیر وجود داشت ترافیک سنگین بود، با اینکه در حال حاضر ترافیک کمتر است، اما در روزهای خاص از جمله ایام تعطیل باز هم ازدحام مردم در این مکان باعث ترافیک مسیر می‌شود.

فرزانه دوستی یکی دیگر از شهروندان که فرزندانش را برای بازی به این مکان آورده است از کمبود مکان‌های تفریحی برای کودکان گلایه دارد و می‌گوید: در این مکان وسایل بازی برای بچه‌ها کم است و در روزهایی که شهروندان بیشتری مراجعه می‌کنند، سبب ازدحام کودکان در کنار وسایل بازی می‌شود، بعضی وسایل بازی فرسوده شده‌اند و نیاز به تعویض دارند.

وی ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات دیگر بام ایلام وجود خودروهایی است که با سرعت در این بلوار رانندگی می‌کنند و موجب آزار خانواده‌ها می‌شوند، خودم چندین بار شاهد تصادف در این بلوار بوده‌ام و باید برای سرعت زیاد خودروها چاره‌ای اندیشیده شود.

محمدعلی حسینی از دیگر شهروندان ایلامی مشکل این مکان تفریحی را وجود سگ‌های ولگرد می‌داند و اضافه می‌کند: در این منطقه که نزدیک کوه است حیوانات ولگرد به ویژه سگ‌ها ولگرد زیاد مشاهده می‌شوند.

وی تاکید می‌کند: این حیوانات در زمان شلوغی به مردم نزدیک نمی‌شوند، اما اگر مکان خلوت باشد ممکن است مشکلاتی را برای خانواده‌ها به ویژه کودکان به وجود بیاورد.

لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود

افشین مظفری، شهردار ایلام با اشاره به ضرورت بهسازی و نگهداری از مجموعه تفریحی رفاهی بام ایلام به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اجرای این طرح موجب زیبایی شهر ایلام و جذب گردشگران می‌شود و در نظر داریم لاین دوم بام ایلام را احداث کنیم.

وی از سازمان‌ها و ادارات متولی درخواست کرد با شناسایی نواقص و کمبودها در راستای زیباسازی بام ایلام با شهرداری ایلام همکاری کنند.

شهردار ایلام مرکز تفریحی بام ایلام را یکی از چشم‌اندازهای شهر ایلام عنوان می‌کند و تاکید دارد: بخشی از بام ایلام توسط شهرداری به عنوان پارک خطی همراه با وسایل بازی و امکانات رفاهی برای تفریح و گذران اوقات فراغت شهروندان احداث شده است.

مظفری یکی از مشکلات اساسی را ترافیک این مسیر عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه لاین غربی این مسیر از بلوار پژوهش تملک نشده بود باعث ترافیک در این مسیر می‌شد و تردد خودروهای شهروندان، مشکلاتی را برای تردد مراجعان به بیمارستان رازی، دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی و سایر موسساتی که در این مسیر و محدوده هستند، به وجود می‌آورد.

وی تصریح می‌کند: یکی از دغدغه‌های شهرداری تملک لاین غربی این مسیر از زیرگذر پیامبر اعظم تا دانشگاه ایلام بود که با پیگیری‌های استاندار و فرماندار ایلام و اعضای شورای شهر و شهرداری ایلام به نتیجه رسید.

شهردار ایلام می‌افزاید: با پیگیری‌های به عمل آمده بخشی از این مسیر توسط شهرداری تملک شد و بخشی نیز از طریق کمیسیون ماده ۵ به شهر الحاق و گذر آزاد شده است.

مرکز تفریحی بام ایلام یکی از چشم‌اندازهای شهر محسوب می‌شود که بخشی از بام ایلام توسط شهرداری به عنوان پارک خطی همراه با وسایل بازی و امکانات رفاهی برای تفریح و گذران اوقات فراغت شهروندان احداث شده است

مظفری اضافه می‌کند: در حال حاضر در مرحله تملک هستیم و مالکان نسبت به ثبت اسناد استان مراجعه کرده‌اند، انتقال سند که انجام شد از نیمه نخست سال ۱۴۰۳ کار عمرانی این مسیر آغاز می‌شود و بار ترافیکی که در لاین شرقی ایجاد می‌شد کاهش پیدا کرده است و در لاین غربی تأمین می‌شود.

وی اظهار می‌کند: در قسمت جنوبی بلوار پژوهش و در بالاتر از جایگاه CNG، یک قطعه زمین سالیان سال بلاتکلیف بود که شهرداری ایلام در سال گذشته نسبت به تملک و اجرای بلوار و آسفالت آن اقدام کرد.

شهردار ایلام ادامه می‌دهد: لاین شرقی این مسیر پس از پل پیامبر اعظم تا فاطمیه در دستور کار بوده و در دست مطالعه و طراحی است.

مظفری تاکید می‌کند: انجام اقدامات عمرانی مستلزم تأمین هزینه است و نیاز به اعتبار کافی دارد که عمده این اعتبارات از طریق منابع داخلی تأمین می‌شود و چنانچه طراحی انجام شود در سال جاری نسبت به اجرای این طرح عمرانی اقدام می‌شود.

کد خبر 750660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.