کرونا و آموزش مجازی
-
متخصص علوم رفتاری:
جامعهآموزش مجازی عامل ایجاد «مه مغزی» در دانشآموزان است
یک متخصص علوم رفتاری گفت: تغییر سبک زندگی در دوران کرونا تحول در فرایند سیستم آموزشی فرزندان، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی روزانه، عدم حضور در کلاس درس و ارتباط با همسالان را به دنبال داشته است که با ادامه روند آموزش مجازی مسئله «مه مغزی» برای دانشآموزان ایجاد میشود.
-
جامعهدلایل گرسنگی و سوءتغذیه نوجوانان چیست؟
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بایدها و نبایدهای تغذیهای سلامت دانشآموزان نوجوان در ایام کرونا برای پیشگیری از چاقی را تشریح کرد.
-
جامعهچالشهای تحصیل مجازی و اختلال یادگیری در دوران کرونا
سختی تحصیل مجازی و تبعات آن برای دانشآموزان نوجوان امری بسیار مهم است و از طرفی ضعف در فراگیری دانش و مهارت، نبود تمرکز کافی در محیط خانه و دوری از شور و نشاط حضور در مدرسه برای نوجوان، میتواند در بلندمدت مشکلاتی به همراه داشته باشد.
-
جامعهدلیل کاهش تمرکز دانشآموزان در کلاسهای مجازی چیست؟
یک روانشناس گفت: در شرایط پاندمی کووید ۱۹ و با توجه به حضور بچهها در خانه، هیجانات و انرژی جنبشی دانش آموزان تخلیه نشده و همین امر منجر به عدم تمرکز آنها و بازیگوشی در کلاسهای آنلاین میشود.
-
استانهاواکنش شهرهای یادگیرنده در مقابل کرونا
شهرهای یادگیرنده به نقاطی از جهان اشاره دارد که در آن مدیران تلاش میکنند زمینه را برای آموزش مادامالعمر تمام افراد جامعه با هر سن و توانایی فراهم آورند؛ این شهرها در پاندمی کرونا با بهرهگیری از ایدههای یکدیگر اقدامات اثربخشی اعمال کردند.
-
جامعهپیچ و خمهای تحصیل مجازی و آموزش آنلاین
با همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی ناخواسته مدارس کار آموزش و پرورش دچار دگرگونی و تغییر شکل فضای آموزشی در مورد تدریس به دانشآموزان شد و ارتباط معلم با تدریس مجازی همراه بود و ایجاد محتوای درسی و مدیریت کلاس مجازی از دغدغههای معلمان در این پاندمی بوده است.
-
جامعهبازگشایی مدارس از مسیر واکسیناسیون دانشآموزان میگذرد
شیوع کرونا برای آموزش و پرورش شرایط سخت و متفاوتی ایجاد کرد، تعطیلی مدارس و روند آموزش مجازی از آسیبهای این پاندمی بوده است. در حال حاضر نگرانیها بابت دور بودن دانشآموزان از مدرسه وجود دارد و با همهگیری این ویروس بازگشایی مدارس وابسته به ایمنسازی و واکسینه شدن دانشآموزان است.
-
جامعهابلاغ دستورالعمل تولید محتوای آموزش مجازی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه
با امضای معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور دستورالعمل تهیه و تولید محتوای آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به استانها ابلاغ شد.
-
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وازرت آموزش و پرورش:
جامعهاجرای آموزش مجازی در مهرماه/افراد بالای ۱۲ سال واکسینه میشوند
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: مطابق ابلاغ ستاد ملی کرونا به استانها بازگشایی مدارس در مهرماه حضوری و در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کمتر حضوری است.
-
چند رسانه ایبازگشایی مدارس در پیک پنجم کرونا + جزئیات واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان
واکسیناسیون علیه کرونا از ۲۱ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و پس از ۶ ماه در مردادماه نوبت به معلمان رسید؛ بیش از ۹۰ درصد معلمان تا شهریورماه ۱۴۰۰ واکسینه شدند و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در دستور کار قرار گرفته است تا شاید روزنهای باشد برای بازگشایی مدارس.
-
جامعهسال تحصیلی «مجازی» آغاز میشود
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل باید در این فرصت باقیمانده تا مهر، با مداخلات بیشتر، سعی در هرچه بهتر برگزار شدن «پروژه مهر و بازگشایی مدارس»، داشته باشند تا با انسجام بیشتری این مهم محقق شود.
-
معاون آموزش ابتدایی استان اصفهان:
جامعهآموزش مجازی دانشآموزان در مهرماه/آبان ماه آموزش ترکیبی آغاز میشود
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: ارائه آموزشها و تدریس همکاران با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت مجازی در مهرماه شروع میشود و با بهتر شدن شرایط و مطابق تصمیم ستاد ملی کرونا در ادامه کار و از آبان ماه آموزش ترکیبی را برای دانشآموزان خواهیم داشت.
-
فیلم/
چند رسانه ایسایه سنگین کرونا بر سوادآموزی
با شیوع کرونا بسیاری از آموزشهای حضوری در مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی تعطیل و آموزشهای مجازی اهمیت ویژه ای پیدا کرد و وارد عرصه آموزشهای رسمی مدارس و دانشگاهها شد.
-
معاون آموزش ابتدایی استان اصفهان:
جامعهچاقی ۳۱ درصدی دانشآموزان/ ایران جزو ۳۰ کشور دارای مدارس تعطیل است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که ایران جزو ۳۰ کشور دارای مدارس تعطیل است، گفت: بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید دغدغه بسیاری از خانوادهها است، متأسفانه در کرونا کم تحرکی کودکان و نوجوانان استان منجر به چاقی و اضافه وزن ۳۱ درصدی آنها شده است.
-
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان اصفهان خبر داد:
جامعهشبکه شاد برای دانشآموزان نابینا مناسبسازی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: ۱۱۰ مدرسه در تمام مناطق و نواحی استان اصفهان پذیرای دانشآموزان استثنایی است، شبکه شاد برای دانشآموزان نابینا مناسب سازی شده است، برای دیگر گروهها هم مشکلات زیرساختی و اعتباری این شبکه برطرف شده است.
-
جامعهنیمکتهای مجازی نمیتواند دانشآموزان را به رشد حقیقی برساند
مدیرکل سابق انجمن اولیا و مربیان با اشاره به این که باید مدرسه را به عنوان اولویت اول برای آموزش مهارتهای رفتاری و اجتماعی بچهها در نظر بگیریم، بر ضرورت بازگشایی حضوری مدارس تاکید کرد و گفت: نیمکتهای مجازی قادر به رساندن دانش آموزان به رشد حقیقی نیستند.
-
جامعهچالشهای اوقات فراغت مجازی در تابستان کرونایی
قریب به یک ماه از شروع تابستان و تعطیلی مدارس غیرحضوری در روزهای کرونایی میگذرد، امسال دومین تابستان کرونایی است که باید کودکان و نوجوانان خود را با وضعیت این پاندمی وفق داده و از بودن در فضاهای عمومی و شلوغ برای سپری کردن اوقات فراغت در ایام تابستان پرهیز کنند.
-
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
فناوریدورههای تکمیلی برای افزایش توانایی دانشجویان در پساکرونا برگزار شود
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تأثیرات میان مدت و بلند مدت باید به طور دقیقتر بررسی شده و شاید نیاز باشد دورههای تکمیلی برای آموزش توانمندیهای لازم به دانشجویان برگزار شود، هدف اصلی دانشگاهها تداوم آموزش با حفظ کمیت و به ویژه با کیفیت است.
-
جامعهاُفت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانیهای جهانی در دوران کرونا است.
-
جامعهتلفیق شیوههای مجازی و حضوری؛ بهترین نوع آموزش در پساکرونا
یادگیری تلفیقی با داشتن مزیتهای هر دو روش آموزش حضوری و مجازی یک رویکرد مؤثر برای افزایش اثربخشی یادگیری و سهولت دسترسی به اهداف آموزشی در آینده و پساکرونا خواهد بود.
-
جامعهچالشهای آموزش آنلاین برای معلمان
قریب به ۱۴ ماه از جولان ویروس کرونا در کشور میگذرد و در این مدت شرایط تدریس به دانش آموزان متحول شده است. آموزش آنلاین هر چند تجربه جدیدی برای معلمان بود، اما در این مدت آنها را با چالش های زیادی هم مواجه کرد.
-
فناوریاینترنت رایگان اساتید
شاتل موبایل جهت تسهیل «آموزش از راه دور» در روزهای همهگیری بیماری کرونا، ۲۰ گیگابایت اینترنت همراه سه ماهه به استادان دانشگاه و حوزه هدیه داد.
-
فناوریتمدید تعطیلی کلیه مراکز دانشگاه آزاد در شهرهای قرمز
بر اساس اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی، تعطیلی تمامی واحدها و مراکز این دانشگاه در شهرهای قرمز تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شد.
-
فرهنگتقویت روحیه تیمی نوجوانان در وبینار "هفت سکوی ردپا"
"هفت سکوی ردپا" عنوان رویداد توانافزایی مهارتی نوجوانان است که از سوی خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری ادارهکل آموزش و پرورش استان ویژه دانشآموزان هنرستانی در حال برگزاری است.
-
ذره بین چهارصد و هفتاد و ششم/
چند رسانه ایروند آموزش مجازی تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان گفت: با توجه به شیوع کرونا در مناطق نارنجی و قرمز، امکان ارائه آموزشهای حضوری در این مناطق نیست و آموزش تا پایان سال به صورت مجازی و غیرحضوری می باشد.
-
جامعهنحوه بهرهمندی معلمان از طرح مربیگری یادگیری الکترونیکی
مسئول طرح ملی «مربیگری یادگیری الکترونیکی» دانشگاه شهید بهشتی گفت: پس از همهگیری بیماری کووید۱۹ و ضرورت حرکت به سمت یادگیری الکترونیکی در مدارس کشور، طرح مربیگری یادگیری الکترونیک با هدف توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان برگزار شده است.
-
وزیر علوم:
فناوریدانشگاهها در دوران کرونا مسیر صدساله آموزش را یک شبه طی کردند
وزیر علوم با تاکید بر اینکه در دوران کرونا دانشگاه ها مسیر صد ساله را یک شبه طی کردند؛ گفت: باوجود انواع کاستی ها و مشکلات در آموزش مجازی، آموزش و پژوهش در دانشگاه ها تعطیل نشد و تا حد زیادی توانستیم خود را با جریان این تغییرات همسو و هماهنگ کنیم.
-
جامعهآن روی سکه آموزش آنلاین در ایران
فضای مجازی به خودی خود برای کودکان و نوجوانان آسیبزا بوده و حال آن که آسیب پنهان کرونا دسترسی راحت فرزندان به این فضای نامناسب به بهانه درسخواندن بوده که این امر معضلات و چالشهای فراوانی برای کودکان و نوجوانان و البته خانوادهها به همراه داشته که نیازمند مدیریت بیشتر آنها بر این موضوع…
-
ایمنا بررسی میکند:
فناوریکانالهای تقلب در امتحانات؛ کسب و کاری کثیف و پر درآمد
با فعالیت مجازی نظام آموزشی در دو ترم اخیر، عدهای از سودجویان با فراهم سازی بسترهایی برای تقلب نظیر کانالها و صفحات مجازی، دانشجویان را به افرادی وصل کردهاند تا به جای آنها آزمون دهند تا از انجام این کار پول هنگفتی را به جیب بزنند.
-
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
جامعهبازگشایی مدارس شرایط را به سمت افزایش آمارها سوق میدهد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به شدت مخالف بازگشایی مدارس هستم، چرا که ما را به سمت شرایط حاد و افزایش آمارها سوق میدهد و مانند قبل باعث نگرانی کادر درمان و خانوادهها خواهد شد.