۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۵

خبرگزاری ایمنا: نائب رئیس اتحادیه نساجان استان اصفهان گفت: با وجود پتانسیل بسیار صنعت نساجی کشور حدود ۹۰ درصد وارد کننده است و فقط به طور محدود در بخش مواد اولیه صادرات انجام می دهد.

مرتضی منصوری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به قدمت بالای صنعت نساجی کشور بیان داشت: صنعت نساجی کشور فقط ۱۰ درصد در بخش مواد اولیه به دست آمده از پتروشیمی صادرکننده است.
وی با بیان به این که صادرات مواد اولیه نساجی کشور به دلیل پایین بودن قیمت این مواد انجام می شود اظهار داشت: در صورت ثبات قیمت دلار کشور، می توانیم بیش از ۵۰ درصد در بخش صادرات صنعت نساجی موفق عمل کنیم.
نائب رئیس اتحادیه نساجان استان اصفهان با تاکید بر این که تثبیت قیمت دلار صادرات این صنعت را شکوفا می کند تصریح کرد: عدم ثبات بازار ارز صادرات مصنوعات نساجی کشور را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل عدم ثبات قیمت ارز، کمبود نقدینگی، نبود مواد اولیه، تحریم شدن قطعات و یا ماشین آلات نساجی در صادرات این صنعت موفق نبودیم افزود: متاسفانه صنعت نساجی کشور ۹۰ درصد در تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود وابسته است و تولیدات این مواد در داخل کشور نیز پایین است.
منصوری با تاکید بر این که به دلیل عدم واردات و نبود مواد اولیه مورد نیاز، تولیدات صنعت نساجی کشور پایین آمده است یادآور شد: شرکت های پتروشیمی داخل کشور از جمله مارون و جم که تولیدکننده مواد اولیه نساجی هستند تولیدات خود را به قیمت دلار آزاد صادر می کنند و درصد کمی از این مواد برای تولیدکننده داخل باقی می ماند.
وی در ادامه با اشاره به این که با وجود مصرف بالای زنان ایرانی از چادر مشکی، ۸۰ درصد چادرهای مورد استفاده وارداتی است یادآور شد: با وجود سرمایه گذاری بسیار برای تاسیس کارخانه چادر مشکی در شهرکرد ولی به دلایلی این بخش موفق عمل نکرد.
نائب رئیس اتحادیه نساجان استان اصفهان با تاکید بر این که با توجه به قدمت بالای صنعت نساجی متاسفانه در صادرات این صنعت موفق عمل نکردیم تصریح کرد: متاسفانه در دهه ای به دلیل سیاست های نادرست مجوز ماشین آلات دست چندم نساجی داده شد که با این اقدام نوسازی این صنعت انجام نشد و امروز شاهد عقب ماندن از کشورهای رقیب هستیم.

کد خبر 77881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.