برکات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان البرز

آیت‌الله رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران در حالی به شهادت رسید که یادگارهای بسیاری در هر شهر و استان از خود برجای گذاشت، در ادامه به بخشی از دستاوردهای سفر او به استان البرز پرداختیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، انگار قرار مدارهایش را با خودش گذاشته بود و برایش فرقی نداشت در چه جایگاهی باشد، همیشه اولویتش قشر ضعیف‌تر بود، زمانی که رئیس آستان قدس بود خبرهایی از گوشه و کنار می‌رسید که قدم‌هایش را برای گره گشایی از قشر آسیب پذیر برمی‌دارد، برای همین هم او را سید محرومان صدا می‌زدند. کمی نگذشت که به عنوان رئیس دستگاه قضا انتخاب شد و بازهم همان مسیر را پیش رفت‌.

سفرهای استانی و حضور میان مردم برای شنیدن دردِ دل آن‌ها که در نهایت منجر به رفع چالش‌های کوچک و بزرگ می‌شد، اقداماتی که در نهایت هزاران کارگر را به محیط کار بازگرداند و چرخ بسیاری از واحدهای صنعتی راکد را به چرخش درآورد.

اما اینجا هم پایان کار نبود و سرانجام با آغاز فصلی رقابتی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به دعوت و سفارش بسیاری از بزرگان کشور پا به میدان گذاشت و پس از پیروزی در انتخابات برای شرکت در اجتماعات مردمی از هیچ تلاشی فروگذار نبود، از همان روزهای اول تصمیمش را گرفت، هر هفته یک سفر برای رفع چالش‌های مردمی داشت، طی کردن مسیرهای بلند تنها برای میان مردم بودن و شنیدن درخواست‌های مردمی تا راهی برای رهایی از مشکلات پیدا کند.

بیش از ۳ سال به عنوان رئیس جمهور ملت ایران اسلامی تلاش کرد و به تعبیر رهبر انقلاب و معظم انقلاب اسلامی خستگی بر او کارساز نبود که طی این مدت ۲ سفر به استان البرز برای بهره برداری از پروژه‌های بزرگ و کوچک و حضور در میان اقشار مردمی داشت.

در این میان ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری حدفاصل ۲ سفر استانی رئیس جمهور وارد استان البرز شده است، از مجموع این میزان منابع، چهار هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۱۹ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی است.

همچنین ۱۳۱ مصوبه در سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز با اعتبار هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد. این مصوبات شامل تکمیل کنار گذر شمالی، تونل طالقان، راه‌ها و بیمارستان‌ها است.

از دیگر برکات سفر آیت‌الله رئیسی به استان البرز سرمایه گذاری ۳۵ طرح به ارزش ۳۰۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن در مرحله امضای تفاهم نامه است.

در این میان گره گشایی در تسهیل قواعد حوزه صنعت، مجوز تأمین اراضی، مجوز صدور گمرک از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز است‌.

کد خبر 755590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.