اجرای طرح ویژه برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در آذربایجان‌ غربی

رئیس پلیس راهور آذربایجان‌ غربی از اجرای طرح ویژه برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران با عنوان طرح آرامش و ایمنی ترافیک خبر داد.

حجت مشتاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی درباره طرح پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران با عنوان طرح آرامش و ایمنی ترافیک اظهار کرد: تخلفات مربوط به موتورسیکلت‌سواران از جمله مواردی است که هم جان و سلامت خود این افراد را به خطر می‌اندازد و ممکن است برای دیگر شهروندان نیز مشکلاتی را ایجاد کند.

وی افزود: با تخلفاتی از جمله حرکت در خلاف جهت خیابان، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن و مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز همچون تک‌چرخ زدن، حرکات نمایشی و نقص فنی چراغ‌ها بدون اغماض برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی تصریح کرد: این طرح در راستای مطالبات مردمی به‌دلیل انجام برخی از تخلفات و قانون‌گریزی از سوی برخی از موتورسیکلت‌سوارها است، مردم و دیگر شهروندان در این زمینه دغدغه‌های دارند که بحق است و خواستار برخورد با این تخلفات هستند.

مشتاق با بیان اینکه در همین راستا برخورد پلیس با این تخلفات بدون اغماض خواهد بود، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که حدود یک چهارم از جان‌باختگان حوادث ترافیکی در معابر درون شهری استان آذربایجان‌ غربی مربوط به راکبین و ترک‌نشینان موتورسیکلت است که پلیس با احساس مسئولیت در قبال حفظ جان این افراد یک سری سخت‌گیری‌ها را انجام می‌دهد.

کد خبر 754603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.