جوانی جمعیت اولویت بیمه سلامت در دولت سیزدهم/ پرداخت ۲۲۰ میلیاردی هزینه‌های درمان ناباروری

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیش از ۲۲۰۰ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت در فرایند درمانی خود استفاده کرده‌اند و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱، ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری از سوی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری با بیان اینکه با پوشش درمان ناباروری برای نخستین بار در تاریخ بیمه کشور، جوانی جمعیت اولویت اول بیمه سلامت در دولت سیزدهم بوده است، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه افزایش جمعیت، پوشش درمان ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته است و بسته‌های خدمتی متنوع با پوشش ۹۰ درصدی تعرفه در مراکز دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز خصوصی به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: خدمات فوق تخصصی ناباروری، خدمات تصویربرداری، خدمات آزمایشگاهی، داروهای تخصصی و تجهیزات پزشکی و نیز خدمت جراحی در این قالب تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: سقف تعهدات بسته خدمتی FET ،IUI ،ICSI و IVF در طرح جدید برای بیمه‌گذاران حذف شده و آزمایش‌های تشخیصی و ژنتیک در سقط مکرر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، همچنین برای بیماران سرطانی و حفظ قدرت تولیدمثلی در این بیماران خدمات بافت تولیدمثلی تخمک و اسپرم (برای زوجین مشمول این دستورالعمل)، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

صفاری ادامه داد: بیش از ۲۲۰۰ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت در فرایند درمانی خود استفاده کرده‌اند و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱، ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری از سوی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان پرداخت شده است.

کد خبر 754597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.