شهرداری‌های استان برای آبیاری فضای سبز از آب غیرشرب استفاده کنند

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌های استان لازم است برای آبیاری فضای سبز از آب غیرشرب استفاده کنند تا در این حوزه با مشکلی مواجه نشویم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _شنبه بیست‌ونهم‌اردیبهشت_ در دومین جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان سمنان اظهار کرد: در این ایام شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بوده‌ایم، اما با توجه به خشکسالی چندین سال گذشته استان، همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم که لازم است توجه بیشتری به این حوزه شود.

وی افزود: تمام امکانات استان از قبیل تانکرها، چاه‌ها و نیروی انسانی جهت آب‌رسانی به مردم باید در مواقع مورد نیاز در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: برای مدیریت بهتر مصرف آب لازم است دهیاران و بخشداران با همکاری عوامل انتظامی انشعابات غیرمجاز را کنترل و مدیریت کنند.

هاشمی تصریح کرد: اصلاح یا رفع مجموعه‌هایی که هدررفت آب دارند، باید در اولویت قرار گیرد و تیم‌های این حوزه فعالیت خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و گرمای هوا لازم است تا در ماه مهر جلسات مربوط به موضوع کم‌آبی هر دو هفته یک‌بار برگزار شود و در شهرستان‌ها نیز جلسات به‌صورت منظم برگزار شود.

استاندار سمنان گفت: در حوزه آب‌رسانی به اراضی کشاورزی، لازم است جهت مدیریت بهتر مصرف آب سیستم نوین آبیاری جایگزین سیستم سنتی شود.

هاشمی اظهار کرد: در حوزه پساب لازم است با استفاده از چاه‌های موجود اصلاحات لازم انجام شود تا از آن در چرخه واحدهای تولیدی استفاده شود.

وی افزود: شهرداری‌های استان لازم است برای آبیاری فضای سبز از آب غیرشرب استفاده کنند تا در این حوزه با مشکلی مواجه نشویم.

استاندار سمنان در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که اراضی لازم جهت کشت گلخانه‌ای در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.

کد خبر 754553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.