حضرت امام (ره) زنجیرهای وابستگی را از بین برد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضرت امام مردم‌ را به این باور رساند که می‌توانند زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و در این مسیر اعتماد به نفس را به‌ ملت بازگرداند

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سید قاسم قریشی صبح امروز _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید اظهار کرد: مفتخرم در این رویداد بزرگ که با رویکرد خدمت، جهاد خدمت و امیدآفرینی است حضور پیدا کنم.

وی افزود: رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و محور امیدآفرینی است و شما رسانه‌ای‌ها افسران میدانی هستید که دشمنان در تلاش هستند در آن با تزریق ناامیدی از تلاش و شتاب مردم بکاهند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ غلبه بر ۲ گفتمان حاکم بر جهان یعنی لیبرال دموکراسی و مارکسیستی بود و بر این اساس انقلاب اسلامی نویدی به آزادگان بود.

قریشی بیان کرد: استعمار و استکبار جهانی برای به یغما بردن سرمایه ملت‌ها به استعمار جدید روی آوردند و در ایران اوج وابستگی با روی کار آوردن نظام ستم‌شاهی بود و در این مسیر غرب به سرکردگی‌آمریکا دنبال بودند هرگونه تحرک و پیشرفت را ازملت‌ها سلب کنند و در این راستا با هرگونه ابتکار و اعتماد به نفس مقابله می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام مردم را به این باور رساند که می‌توانند زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و در این مسیر اعتماد به نفس را به ملت بازگرداند.

قریشی عنوان کرد: در دفاع مقدس با وجود حمایت همه‌جانبه دنیا از صدام، جوانان این سرزمین اراده خود را بر دشمن تحمیل و صدام اعلام کرد بر آنچه خواستید رسیدید و پس از دفاع مقدس نیز بنا بر خواست رهبر انقلاب با تزریق روحیه جهادی، ملتمان در مسیری قرار گرفت که مورد تشویق دوست و دشمن قرار گرفت.

وی گفت: هدف از این رویداد بزرگ‌این است که با توجه به حضور رسانه‌های سراسر کشور، بتوانیم‌موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را به مردم معرفی کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی دشمنی دشمنان با ما، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است، مطرح کرد: جورج فریدمن مسئول مرکز راهبردی آمریکا اعلام کرد مشکل ما با ایران آن است که نشان داده در حال درگیری‌با آمریکا می‌تواند نشان دهد بزرگ‌ترین قدرت منطقه بود و این امر او را تبدیل به الگو کرده است.

قریشی با اشاره دستاوردها و رتبه ایران در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: رتبه دوم فناوری سلول‌های بنیادی، رتبه سوم ساخت و ساز سد، رتبه ششم قدرت نظامی، چهاردهم قدرت نظامی و.... از جمله دستاوردهای ایران است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب ۱۹ سد با ۱۳ میلیارد مکعب آب داشتیم‌و امروز ۴۱۹ سد در حال بهره‌برداری است.

قریشی عنوان کرد: قبل از انقلاب ۶ درصد فارغ‌التحصیلان بانوان بودند و این آمار در سال ۱۳۹۵ به ۴۴ درصد رسید.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اگر قبل انقلاب قادر به ساخت پیش پا افتاده‌ترین موشک نبودیم اما امروز در انواع مختلف سلاح جزو کشورهای برتر دنیا هستیم که یکی‌از مصادیق آن عملیات وعده صادق بود.

قریشی بیان کرد: در این عملیات ۲ حوزه مدنظر بود؛ شجاعت، توانمندی فکری و بعد دوم‌معطوف به بعد فنی بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری عملیات وعده صادق گفت: برای عملیات وعده صادق تفالی به قرآن زده شد و آیه 《انه کان صادق الوعد》آمد؛ حمله مستقیم از ایران و داخل ایران، حمله به کشوری که هم اتمی‌بود و هم مورد حمایت کشورهای اتمی بود، ۱۰۰ درصد تجهیزات ساخت ایران بود، اولین حمله کشور خارجی‌پس از ۷۰ سال به رژیم صهیونیستی، انتخاب مهم‌ترین و حفاظت شده‌ترین پایگاه‌های رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های وعده صادق بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: فرزندان جمهوری اسلامی توانستند اراده و اقتدار خود را به رخ بکشند و در این راستا وقتی پای صحبت برجستگان نظامی دشمن می‌نشینیم با تعاریفی مانند عملیات بززگ، هوشمندانه و.... مواجه می‌شویم.

کد خبر 754508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.