خبرهای خوب شهردار اصفهان برای شهروندان؛ از بازشدن درهای ریسباف تا کاهش ۲۵ درصدی ترافیک شهر

شهردار اصفهان گفت: این نگرانی برای همه وجود داشت که «ریسباف» به‌عنوان آخرین یادگار دوران صنعت نساجی در اصفهان که بسیار ارزش تاریخی دارد، آرام‌آرام از بین برود، اما با همت جمعی افرادی که نگران این موضوع بودند، اتفاق مثبت رقم خورد و امروز شاهد بازشدن درها و آغاز مرمت ریسباف خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اعلام دو خبر خوش برای مردم اصفهان اظهار کرد: هم‌زمان با روز جهانی میراث فرهنگی، موزه و موزه‌داری قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولان و کارشناسان فرهنگی در کارخانه ریسباف برگزار و به‌طور رسمی مرمت آن برای تبدیل شدن به موزه آغاز شود.

وی افزود: این اتفاق به‌دنبال اراده جمعی در استان و همراهی، همکاری و همدلی وزارت میراث و گردشگری رقم خورد تا رؤیای دیرینه مردم و فرهیختگان شهر در آستانه تحقق و تعبیر خوش برای اصفهان باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در گذشته کارخانجات ریسندگی همچون وطن، پشم‌باف و بافناز در اصفهان وجود داشت، اما به‌تدریج در طول دهه‌های گذشته تخریب و به برج‌های مسکونی تبدیل شده است، از این‌رو نگرانی برای همه وجود داشت که «ریسباف» به‌عنوان آخرین یادگار دوران صنعت نساجی در اصفهان که بسیار ارزش تاریخی دارد، آرام‌آرام از بین برود، تصریح کرد: با همت جمعی افرادی که نگران این موضوع بودند، اتفاق مثبت رقم خورد و امروز شاهد بازشدن درها و آغاز مرمت ریسباف خواهیم بود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: هفته گذشته تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان به‌طور رسمی افتتاح و بهره‌برداری شد و زیر بار ترافیک رفت؛ این پروژه به‌صورت آزمایشی از نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری شده بود و با رفع اشکالات و انجام مراحل نهایی هفته گذشته به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: برآورد تیم فنی و کارشناسی ترافیک شهرداری این است که تعریض بزرگراه شهید خرازی و احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان تا ۲۵ درصد ترافیک غرب اصفهان را روان خواهد کرد و پیامدهای خوبی برای این منطقه به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر آن اتصال شرق و غرب را خواهیم داشت و بار ترافیکی از چهارراه جهاد و صمدیه کم می‌شود، همچنین با روان شدن ترافیک از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

کد خبر 754453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    4 0
    سلام این ترافیک کنار ترمینال صفه که میخواهیم بیلیم به سمت کشوری. و همچنین. پل غدیر. این دو ترافیک را عم یه فکری بکنید.
  • الهام IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خدا قوت به شهردار محترم اصفهان، لطفا خانه های متروکه و زمین های خالی در مجاورت خانه های مسکونی در محله های قدیمی ، مثل کوچه ساغرچیها ، میرزا باقر در مسجد سید، تعیین تکلیف شود، یا مالکان بسازند، یا خود شهرداری وضعیت آنها را مشخص کند، چون هم از لحاظ امنیت، هم از لحاظ بهداشتی، زباله و گرد و خاک واقعا رنج می بریم.و مشکل دیگر باریک بودن معابر و عقب نشینی هایی که انجام نشده، امیدوارم با یاری شهرداری و همکاری مالکان این معضلات بر طرف شود .
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 0
    آقا وضعیت ترافیک شهراصفهان خیلی داغانه...فکری کنید مردیم
  • پویا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 1
    باسلام ترافیک خیابان جی هم طاقت فرسا هست بخصوص چهارراه آتش نشان که تلاقی خیابان پروین جی و لاهور هست
  • مهدی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    آقای شهردار ادامه بلوار جانبازان دولت آباد که در محدوده ی اصفهان است به کجا رسید بعد از چند سال
  • مصطفی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    با سلام خدمت شهر دار محترم میخواستم بپرسم تکلیف خیابان علاقه مندان به مسجد سید بعد از ۲۰ سال چه خواهد شد
  • ترابی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام یه فکرم برای خیابان شیخ فایض رباط اول بکنید حجم ماشینا خیلی بیشتر از توان خیابون هست باعث ایجادترافیک و تصادف میشه دیدکوچه ها به خیابون اصلا مناسب نیست بهتره شهرداری منطقه یه کم هم یه این محدوده توجه کنه