اعطای ۷۴ هزار قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعطای ۷۴ هزار قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در سال گذشته گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت بسیج، تمام امکانات انجام شد تا بحران جمعیتی کنترل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهرداد بذرپاش دقایقی پیش _جمعه بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در جشن بزرگ زیر سایه خورشید و قرعه‌کشی اعطای ۵۰۰۸ زمین جوانی جمعیت در استان یزد، اظهار کرد: این دولت شأنی جز خدمت‌گذاری به مردم برای خود قائل نیست و در برابر برخی رفتارهای نامناسب، رعایت اخلاق رضوی بوده است.

وی افزود: اشتباه راهبردی درباره کاهش فرزندآوری (توصیه به دو فرزند) که سال‌های قبل در کشور انجام گرفته است، کشور را در چاله عظیم جمعیتی فرو برد، اما در سال‌های اخیر قانون جوانی جمعیت تصویب شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بعد از این قانون، تأکیدات رهبری و هشدارهای لازم بسیج نیز انجام شد تا بحران جمعیتی کنترل شود، تصریح کرد: کشور ما به جوانان و نیروی کار نیاز دارد، زیرا کشور نباید از این سرمایه تهی شود.

بذرپاش ادامه داد: لازم است که همه موثران، نخبگان و صاحب نظران جامعه که حرفشان بین مردم نفوذ دارد، به این امر مهم تأکید کنند، اگر عزم ملی نشود آینده ایران دچار مشکل می‌شود، همه توان و ظرفیت مسئولان و دغدغه‌مندان باید در حل موانع طرح جوانی جمعیت صرف شود.

وی با یادآوری اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۴ هزار متقاضی جوانی جمعیت با ثبت نام در سامانه زمین مناسبی دریافت کردند، گفت: منابع لازمی را که دولت در استان‌ها برای خدمات زیربنایی پای کار آورده است، بسیار قابل توجه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح جوانی جمعیت ۹۳۰۰ قطعه زمین در استان یزد تقدیم شده است و تاکنون تمامی متقاضیان حائز شرایط به روز شدند و امروز ویژه ۵۰۰۸ خانواده نیز قرعه‌کشی اعطای زمین انجام می‌شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه در عملیات آماده‌سازی زمین‌ها در استان یزد ۱۸ همت منابع مالی صرف شده است، افزود: بزرگترین پروژه مولدسازی در خدمت پروژه‌های بزرگ نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت است.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است افزود: مقدار زمینی که تاکنون وارد میدان شده است ۱۰۰ هزار هکتار در شهرها و روستاها بوده است و هزینه‌های بسیاری در امر عملیات آماده‌سازی، احداث بنا بوده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در ابتدای دولت رشد تولید مسکن و ساختمان، منفی ۱۳ بود، اما در این دولت به مثبت ۴.۸ رسید، در حال حاضر مسکن شروع به چرخیدن کرده و حجم گسترده اشتغال در کشور داشته است.

بذرپاش ادامه داد: چرخش چرخ مسکن همراه با کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرصت خانه‌دار شدن و عرضه در بازار را بیشتر کرده است، همچنین در پی آن کنترل قیمت نیز رخ خواهد داد، علاوه‌بر این رشد تولید ناخالص ملی در کشور به حرکت مسکن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نیاز پیشرفت کشور این است که تولید مسکن سرعت داشته باشد، گفت: با توجه به این ضرورت، تمام ظرفیت‌های دولت و استانداران به میدان آمده است تا مداخله حداکثری انجام گیرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: شبکه بانکی باید بدانند که قانون جوانی جمعیت در دستور کار دولت است، بانک‌ها باید کمک بیشتری به زنجیره تولید داشته باشند.

بذرپاش افزود: یکی از موضوعات ما تقویت کریدور شمالی و جنوبی است، که باید حداکثر استفاده را از موقعیت خاص ایران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ترانزیت کالا در کشور رشد ۶۰ درصدی داشته است و این ترانزیت به اندازه نفت در کشور تولید ثروت دارد، گفت: وضعیت ترانزیت در کشور این پیام را می‌دهد که کشور ما برای انتقال کالا از شمال به جنوب آرام، امن است و ظرفیت‌های دیگری را شکوفا می‌کند.

کد خبر 754430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.