رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان عزم ملی می‌خواهد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با اقدامات محدود در حوزه محیط زیست، به ویژه کاهش آلودگی هوا نمی‌توان این مشکل را به طور کلی رفع کرد، چراکه حل این مسئله نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها، فرهنگ سازی و عزمی ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در نشست تخصصی شهرگاه که با محوریت محیط زیست در تالار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ در زیرمجموعه شهرداری این کلان شهر مرکزی با عنوان پایش کیفیت هوای شهر اصفهان شکل گرفت که این مرکز با کمک اداره محیط زیست، وظیفه پایش آلودگی هوای شهر را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در این خصوص سنسورهایی در مناطق مختلف شهر نصب شده است، افزود: این مرکز پنج مورد از آلاینده‌ها را رصد، پایش و گزارش می‌کند و به رغم اینکه نگهداری و عملیاتی که روی داده‌ها انجام می‌شود، بسیار زمان بر و هزینه بر است، اما به لحاظ نیاز ضروری شهر اصفهان در این حوزه، این داده‌ها به طور مرتب جمع آوری و رصد می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: این مرکز منبع خوبی برای پژوهش و تحقیقات دانشگاهیان است و شاید یکی از محدود مراکزی باشد که تمام اطلاعات آن روی سایت بارگذاری شده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: با اقدامات محدود در حوزه محیط زیست، به‌ویژه کاهش آلودگی هوا نمی‌توان این مشکل را به‌طور کلی رفع کرد، چراکه حل این مسئله نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها، فرهنگ سازی و عزمی ملی دارد.

کد خبر 754141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.