جهش صد پله‌ای دانشکده داروسازی کرمانشاه

رئیس دانشکده داروسازی کرمانشاه در اولین کنگره زیست دارویی در کرمانشاه گفت: این دانشکده امسال موفق به جهش ۱۰۰ پله‌ای و کسب رتبه یک آزمایشگاه جامع از بین‌ تمامی آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کشور از آن دانشکده داروسازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سجاد فخری در کنگره بین المللی زیست مواد دارویی که امروز _ چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت _ در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، از کاشته شدن نهال دانشکده داروسازی کرمانشاه در ۲۱ سال پیش و تبدیل آن به یک درخت تنومند و قدرتمند در امروز سخن گفت و عنوان کرد: محورهای اصلی این دانشکده از اساتید مجرب گرفته‌شده است که در ۷ گروه آموزشی در حال فعالیت هستند و همچنین از دانشجویانی که فارغ‌التحصیلان موفق و به کار گرفته‌شده در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و بخش‌های کلان کشور و فناورانه است که این، نشان‌دهنده بالندگی دانشکده داروسازی کرمانشاه هست.

وی بابیان اینکه حدود ۷۰۰ دانشجوی دکترای تخصصی در دانشکده داروسازی تربیت شدند، بیان کرد: در دو سال اخیر این بالندگی به شکل ویژه‌ای پیش رفت و دو مقطع دکترای تخصصی فارماسیوتیکس و فارماکولوژی که در شورای گسترش مورد تصویب قرار گرفت و ان‌شاءالله از امسال پذیرش دانشجو در این دو رشته خواهیم داشت و به‌این‌ترتیب در تمامی مقاطع دکترای تخصصی در دانشکده داروسازی پذیرش دانشجو داریم و این موضوع اثبات‌کننده بلوغ عملکردی این دانشکده است.

رئیس دانشکده داروسازی کرمانشاه اضافه کرد: این دانشکده امسال موفق به کسب صلاحیت کامل ۵ ساله خودش از سمت وزارت و مقام عالی وزارت شد و کسب رتبه یک آزمایشگاه جامع از بین تمامی آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کشور از آن دانشکده داروسازی شد و این در حالی است که در سه سال پیش رتبه دانشکده در کشور ۱۰۰ بود و این جهش صد پله‌ای گام بزرگی دررسیدن به اهداف بلند دانشکده است.

رشته زیست مواد دارویی موجب هم‌گرایی بین رشته‌های مختلف شد

وی با تصریح اینکه امسال ۶ عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی جز اعضای هیأت علمی ۲ درصد برتر کل دنیا معرفی شدن، مطرح کرد: رتبه سوم دانشکده در بیست و چهارمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور در چند روز پیش یک موفقیت بی‌نظیر بود که از سمت دانشجویان دانشکده رقم خورد.

فخری در پایان گفت: تولید بعضی مواد شیمیایی دارویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با درایت و مدبر بودن اساتید آن انجام می‌شود و به‌صورت انحصاری در اختیار دانشگاه کرمانشاه هست.

در ادامه اسماعیل حریریان رئیس بورد زیست مواد دارویی کشور ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، از در خصوص تشریح این رشته و تفاوتش با سایر رشته‌ها دانشگاه داروسازی اظهار کرد: سابقه تأسیس این رشته به سال ۸۴ برمی‌گردد که ۱۲ دانشگاه دورهم جمع شدیم و بررسی شد که دانشگاه تهران به همین شکل پیش برود چقدر از قافله علم دور می‌ماند و به این نتیجه رسیدیم که باید یک‌رشته خاصی را مشخص کنیم که اعضای هیأت علمی‌ها با تخصص‌های مختلف را بتواند در کنار هم قرار دهد و باعث ارتقای کشور شود.

وی بابیان اینکه مطالعات شروع شد و به زیست مواد رسیدیم افزود: متوجه شدیم که خیلی رشته‌های دیگر در تخصص‌های مختلف به این رشته نیاز دارند و این علم باعث شد همه رشته‌ها دورهم جمع شوند و همگرایی بین‌رشته‌ای ایجاد کند.

رئیس بورد زیست مواد دارویی کشور تصریح کرد: در دانشکده داروسازی تهران حدود ۱۴ دوره دانشجویی به آموزش و پژوهش در این رشته پرداختند، در تبریز، زنجان و کرمانشاه در این رشته دانشجو داشتیم و این موضوع ما را بر آن داشت که برای آینده شغلی این دانشجویان همفکری کنیم و آن را تقویت کنیم.

کد خبر 753957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.