انتظار از بخش صنعت افزایش محسوس تولید در آذربایجان شرقی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار می‌رود شاهد افزایش محسوس تولید در بخش صنعت، معدن و تجارت استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مالک رحمتی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در آئین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید با سرعت بخشیدن به کارها زمینه رضایتمندی کامل مردم، فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان را فراهم کرد.

وی افزود: آذربایجان شرقی استان مستعدی است و بر این اساس باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد صنعت و تولید آذربایجان شرقی دست بخش خصوصی است و آن‌ها بیشتر مدیریت می‌کنند، بر این اساس بخش خصوصی منتظر بخشنامه نمی‌ماند، حرکت پا به پای آن‌ها هنر محسوب می‌شود و نباید بخش خصوصی را پشت در نگه داشت.

رحمتی اضافه کرد: وقت کم است و سال، سال جهش تولید است، بر این اساس باید با هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی کارها را به خوبی پیش ببریم.

وی با تقدیر از وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزیر به یکی از فرزندان آذربایجان اعتماد کردند و موجب بازگشت وی به عنوان مدیر کل جدید به استان شدند تا با کوله باری از تجربه که دارد در خدمت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سبک و سیاق رو به رشد قبلی باید ادامه پیدا کند، هشت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد که این ظرفیت منطقه را به نخستین استان معدنی کشور تبدیل کرده است و اکنون ۵۲ نوع مواد معدنی وجود دارد و گل سرسبد آن مس است.

رحمتی ادامه داد: تکمیل طرح توسعه مس با ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری یکی از طرح‌های بزرگ ملی و استانی است که محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد شهرک پایین دستی مس موجب تحول شگرفی در آذربایجان شرقی می‌شود و این یکی از اهدافی است که باید در استان تحقق یابد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم عبدالحمید سرتیپی به عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات ۱۰ ماهه سیدمحمد جعفر عظمایی تقدیر شد.

عظمایی پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت مس سونگون منصوب شده است و سرتیپی نیز پیش از این مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بوده و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آذربایجان شرقی از جمله سوابق وی است.

کد خبر 753841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.