اطلاعات خرید، فروش و حمل طلا در سامانه ثبت می‌شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رفع ابهامات فعالان صنف طلا در رابطه با ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: طی توافق صورت‌گرفته، فعالان صنف طلا و جواهر، اطلاعات خرید، فروش و حمل را در سامانه ثبت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با اعضای صنف طلا و جواهر اظهار کرد: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور برای رفع مشکل، توافقاتی صورت پذیرفت که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌درستی اجرا شود.

وی از رفع بخش زیادی از ابهامات فعالان صنف طلا در این جلسه خبر داد و افزود: قرار بر این شد که اطلاعات در سامانه جامع تجارت ثبت شود، طی توافق صورت‌گرفته، فعالان صنف طلا و جواهر، اطلاعات خرید، فروش و حمل را در سامانه ثبت می‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در این مرحله یک دوره شش‌ماهه برای ثبت اطلاعات تعیین شده است. اگر ۵۱ درصد از اعضای صنف نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه اقدامات لازم را انجام دهند، از ثبت موجودی طلای خود معاف می‌شوند.

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: پس از گذشت شش ماه، ما با توجه به اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت، عملکرد اعضای صنف در سامانه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد که در صورت ثبت اطلاعات می‌توانند همچنان از معافیت ثبت نکردن موجودی استفاده کنند.

وی افزود: سند توافق‌نامه توسط اعضای صنف امضا شده و تأیید آن نیز توسط نمایندگان استانی گرفته شده و به‌طورکلی می‌توان گفت که نتایج جلسه قابل قبول بوده است، زیرا نه‌تنها فرآیند ثبت اطلاعات آغاز می‌شود، بلکه شفافیت موردنظر نیز تحقق خواهد شد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به شرایط معافیت در نظر گرفته‌شده برای ثبت نکردن موجودی اولیه گفت: معافیت ثبت موجودی و تولید مرتبط به تولیدکنندگان مصنوعات می‌شود، اما فعالان تولیدکننده شمش طلا همچنان مکلف به ثبت تولیدات خود خواهند بود.

دهقانی‌نیا تصریح کرد: تولیدکننده طلا از معدن و تولیدکننده شمش طلا باید نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام کنند، واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نیز باید نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 753783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.