۵۶۹ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود سال قبل ۵۶۹ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی ارائه شده است.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه سال قبل ۵۶۹ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی ارائه شد، اظهار کرد: یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی از جمله کالاهایی است که در قالب این کمک هزینه‌ها اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان در کنار بهره‌مندی از خدمات کمک هزینه ازدواج، از دوره‌های آموزشی این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند، افزود: در همین راستا دوره‌های آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده نیز به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش‌های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج و اهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه‌های مهم این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: به علت برگزاری مشاوره‌های قبل از ازدواج و دوره‌های مهارت آموزی و توانمندسازی مانند آموزش مهارت‌های زندگی،، سبک زندگی اسلامی و انتخاب آگاهانه به لطف الهی ازدواج صورت گرفته در بین فرزندان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از پایداری بالایی برخوردار است.

صالحی، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری و تعامل با خیران فعال در عرصه ازدواج، و تحکیم خانواده را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان در هفته گرامیداشت ازدواج دانست و ادامه داد: ارائه کمک هزینه جهیزیه با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و خیریه‌های فعال در این بخش از برنامه‌های دیگر این نهاد در سطح استان است و تلاش می‌کنیم بخشی از منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات در حوزه ازدواج از این طریق تأمین شود.

کد خبر 753734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.