شهرداری ارومیه اقدام به پرداخت هزینه رفاهی به تمامی کارکنان کند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طبق ابلاغ قانون نظام پرداختی در تصویب بودجه، ردیف رفاهی برای تمامی پرسنل شهرداری اعم از کارمندان و کارگران در نظر گرفته شده است ولی متأسفانه در فیش‌های حقوقی سال ۱۴۰۳ دیده نمی‌شود لذا شهرداری در اسرع وقت به پرداخت آیتم‌های تعریف و تصویب شده اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مرتضی پیری امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از ناعدالتی در پرداخت حقوق و مزایا و تخصیص آیتم پاداش تلاش برای برخی پرسنل شهرداری اظهار کرد: اضافه‌کاری پرسنل در تمامی ادارات و سازمان‌های شهرداری مورد انتقاد بوده و طی سال گذشته یکی از سوالات بنده در راستای چگونگی و معیارهای تخصیص آیتم پاداش تلاش برای برخی همکاران شهرداری از شهردار هنوز اعلام نشده و تا به این لحظه گزارشات لازم برای این موضوع به شورا ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انگیزشی برای پرسنل شهرداری برخورداری عادلانه همه کارکنان از حقوق و مزایا است، افزود: متأسفانه ناعدالتی در پرداختی‌ها عیناً قابل لمس بوده و وجود شکاف زیاد در دریافتی‌ها باعث از بین رفتن انگیزه کاری لازم در پرسنل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در سال‌های نه چندان دور پرسنل خدوم شهرداری بدون توجه به ساعت کاری تا ساعت‌هایی از شب مشغول به فعالیت و انجام وظیفه برای ارائه خدمت هر چه بهتر به شهروندان بودند که در حال حاضر این اقدام‌های جهادی به ندرت به چشم می‌خورد.

پیری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه اختصاص پست‌های سازمانی به پرسنل و یا عزل و نصب‌های مدیران محلی برای تسویه حساب‌های شخصی و عقده گشایی نیست، بیان کرد: پست‌های مدیریتی در مجموعه مدیریت شهری برای ارائه خدمت به شهروندان و توسعه شهری بوده و نباید این پست‌ها محلی برای عقده گشایی و یا پله‌ای برای ارتقا برخی نزدیکان شود چرا که یکی از رسالت‌های شورا رعایت عدالت برای مردم و پرسنل است.

وی ادامه داد: طبق ابلاغ قانون نظام پرداختی در تصویب بودجه، ردیف رفاهی برای تمامی پرسنل شهرداری اعم از کارمندان و کارگران در نظر گرفته شده است ولی متأسفانه در فیش‌های حقوقی سال ۱۴۰۳ دیده نمی‌شود لذا شهرداری در اسرع وقت به پرداخت آیتم‌های تعریف و تصویب شده اقدام کند.

پیری در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم خواستار مشارکت در توسعه شهر بوده و مقام معظم رهبری هم بر همین اساس سال جدید را نامگذاری کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری که "جهش تولید با مشارکت مردم" بوده اما اساسنامه و شیوه نامه فعلی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همسو با سیاست‌های مشارکت‌های مردمی نبوده و باید در اسرع وقت شهرداری لایحه نظامنامه مشارکت برای تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی ارسال و جایگزین شیوه‌نامه سرمایه گذاری شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه باید به شهروندان احترام قائل بود و برنامه‌ها و پروژه‌های خود را در راستای افزایش اعتمادسازی با آنها در میان بگذاریم، تصریح کرد: شهرداری می‌تواند با مشارکت دادن مردم در توسعه شهری و پروژه‌ها بخش عظیمی از بودجه خود را از این راه تحقق بخشد.

پیری با انتقاد از تغییر و تحولات و انتصابات بدون برنامه اخیر در حوزه معاونین شهرداری یادآور شد: شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه باید در راستای انتخاب معیارها و علت‌های تغییر و انتصابات جدید در بدنه مجموعه مدیریت شهری، به نماینده‌های مردم و شهروندان روشنگری کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف تیم والیبال شهرداری ارومیه برای فصل جاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های لازم در بودجه سال ۱۴۰۳ برای باشگاه شهرداری ارومیه و تیم‌داری حرفه‌ای در لیگ انجام شده است، معاون ورزشی سازمان فرهنگی و شهردار ارومیه در اسرع وقت اقدام به جذب بازیکنان در سطح بالا و تیم‌داری در شأن لقب ارومیه "پایتخت والیبال آسیا" کرده و برای قهرمانی در فصل جاری لیگ والیبال اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 753624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.