۸ لکه صنعتی البرز تبدیل به شهرک صنعتی می‌شود

استاندار البرز گفت: ما در استان ۱۷ لکه صنعتی داریم که طبق ابلاغیه، هشت لکه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل شد و برای استان خوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه بیستوپنجم اردیبهشت_ در نشست با خبرگزاری‌های استان، اظهار کرد: مصوبات مرتبط با صنعت استان در سفر دوم ریاست جمهوری، توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای این ابلاغ مربوط به تبدیل لکه‌های صنعتی به شهرک صنعتی است، افزود: ما در استان ۱۷ لکه صنعتی داریم که طبق این ابلاغیه هشت لکه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل شد و برای استان خوب است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: این لکه‌های صنعتی از جمله دهکده صنعتی هلجرد، نواحی صنعتی مپنا، لکه صنعتی منطقه خیابان مرغک در چهارباغ، منطقه صنعتی دکتر حسابی (علیخان سلطان)، لکه صنعتی منطقه کاوش ساوجبلاغ، منطقه کارگاهی نور، داشلیجه زیبادشت و منطقه کارخانجات فخر ایران است.

عبداللهی تصریح کرد: تسریع در واگذاری زمین برای شهرک صنعتی طالقان با هدف بسته‌بندی آب معدنی با توجه به موقعیت طالقان، صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله آبمیوه، کمپوت و میوه خشک، ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان ساوجبلاغ، تسریع در عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم‌آباد و تخصیص پساب کرج به شهرک‌های صنعتی اشتهارد و نجم‌آباد از دیگر ابلاغ‌های این مصوبه است.

وی اضافه کرد: این دستاوردی است که پس از چندین سال پیگیری به نتیجه رسیده است و برای واحدهای مستقر در این لکه‌ها که به شهرک تبدیل شده است مزایایی همچون هزینه‌کرد عوارض ساخت‌وساز در داخل خود شهرک، تمرکز زیرساخت‌ها، قانون‌مند شدن انشعابات و معافیت‌های مالیاتی را به دنبال دارد.

استاندار البرز گفت: شهرک صنعتی خصوصی مشمول همه امکانات و مشوق‌های دولتی می‌شود، از آنجا که امکان ارائه خیلی از خدمات دولت در لکه‌های صنعتی وجود ندارد اما این اجازه را داریم که این خدمات را ارائه دهیم که به نوعی گام بزرگی در توسعه صنعتی استان است.

عبداللهی افزود: با این ابلاغ تعداد شهرک‌های صنعتی استان به ۲۱ مجموعه می‌رسد که ۱۱ مورد آن خصوصی است.

کد خبر 753521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.