منطقه ۵ اصفهان در جایگاه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک خیابان شریعتی در این منطقه خبر داد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه آموزش تفکیک از مبدا با هدف تغییر سبک زندگی و کاهش حجم زباله است، اظهار کرد: طی بررسی و بازدید میدانی مسئول امور شهر که روزانه انجام می‌شود، در محله‌هایی که شهروندان زباله‌ها را خارج از نوبت بیرون بگذراند، نیروهای آموزش به محله می‌روند و روزانه آموزش می‌دهند و روزها و ساعت حمل زباله به شهروندان را یادآوری می‌کنند، همچنین در صورت رعایت نکردن شهروندان و گزارش‌های مردمی به واحد ۱۳۷، به افراد متخلف اخطار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه به‌طور میانگین در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ۸۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود، افزود: بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در بررسی مناطق پانزده‌گانه، این منطقه در آمار مقایسه‌ای پسماند خشکِ قابل بازیافتِ جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌های بازیافت سطح شهر قرار دارد.‌

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تناژ زباله طی ۲۴ ساعت به ۸۰ تا ۹۰ تن می‌رسد، همچنین روزانه ۱۰۰ تن زباله در تابستان و ۷۰ تن زباله در فصل خنک سال جمع‌آوری می‌شود.

کارگر با اشاره به اینکه بیشترین حجم پسماند در این منطقه جمع‌آوری می‌شود و در این خصوص رتبه اول را دارا است، گفت: تناژ بازیافت اصناف در ۲۴ ساعت، پنج تن و تناژ کانکس‌ها و غرفه‌های بازیافت ماهانه ۶۰ تن پسماند خشک (بازیافت) است.

وی با اشاره به صدور اخطاریه پسماند، میانگین ۳۰۰ عدد و پرداخت ماهانه ناخالص ۶۵ میلیارد ریال ادامه داد: در حال حاضر دو ایستگاه ثابت پسماند و شش کانکس در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ارائه خدمات دارند و شهروندان می‌توانند پسماندهای خشک و خطرناک خود را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند.

کارگر تاکید کرد: شهروندان باید پسماند مواد خطرناک خود ازجمله شیشه شکسته و قطعات موبایل را به صورت جداگانه از پسماند تر و خشک جمع‌آوری کنند و به ناوگان پسماند خشک یا ایستگاه‌های ثابت بازیافت تحویل دهند.

کد خبر 753512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.