۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
استان اصفهان ۳۳ شهر تاریخی دارد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: از ۱۶۸ شهر تاریخی کشور، استان اصفهان دارای ۳۳ شهر تاریخی است که این امر فرصت و تهدیدهای متعددی را برای ما به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی موسوی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نخستین نشست هم‌اندیشی مجمع شهرهای تاریخی کشور اظهار کرد: ابلاغیه پیرامون ۱۶۸ شهر تاریخی کشور با فراز و نشیب از سال ۱۳۶۶ آغاز شد و سال ۱۳۹۴ به سرانجام رسید.

وی افزود: از ۱۶۸ شهر تاریخی کشور، استان اصفهان دارای ۳۳ شهر تاریخی است که این امر فرصت و تهدیدهای متعددی را برای ما به وجود آورده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با انتقاد از اینکه واژه بافت‌های تاریخی در کنار بافت‌های تاریخی با هم بیان و اطلاق می‌شود، تصریح کرد: در راستای حفظ و احیای بافت تاریخی باید هم‌اندیشی کنیم و راهکاری بیندیشیم و از تجارب جهانی هم استفاده کنیم.

موسوی گفت: شهر تاریخی یزد در سال ۲۰۱۶ نخستین شهر ایران بود که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید؛ در سه دهه قبل در یزد در بافت‌های تاریخی محله‌هایی وجود داشت که در ابعاد فرهنگی و اجتماعی وضعیت خوبی نداشت، اما سال گذشته اتفاقاتی در این شهر رخ داده است و مسیر درستی را طی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در تمام شهرهای تاریخی این ظرفیت وجود دارد، تصریح کرد: پرونده محور فرهنگی تاریخی شهر اصفهان نیز در میراث جهانی یونسکو در حال بررسی است.

کد خبر 753213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.