مجمع شهرهای تاریخی کشور بستری برای هم‌اندیشی و گفتمان میان شهرهای تاریخی است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: جای مجمعی که شهرهای تاریخی را به هم وصل کند، خالی بود از این رو مجمع شهرهای تاریخی کشور اکنون می‌تواند بستری برای هم‌اندیشی و گفتمان میان شهرهای تاریخی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی ایزدخواستی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نخستین نشست هم‌اندیشی مجمع شهرهای تاریخی کشور اظهار کرد: در برابر هر خشتی که در بافت‌های تاریخی کشور است، احساس وظیفه می‌کنیم.

وی افزود: از یک سال و نیم گذشته موضوع اجلاس اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی جهان مطرح شد و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ایده شکل‌گیری اتحادیه‌ای مشابه را در کشور مطرح کرد که با پیگیری‌ها در وزارتخانه‌های کشور و میراث فرهنگی و همراهی سازمان شهرداری‌ها منتج به شکل‌گیری این مجمع شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان یادآور شد: جای مجمعی که شهرهای تاریخی را به هم وصل کند، خالی بود و این مجمع هم‌اکنون می‌تواند بستری برای هم‌اندیشی و گفتمان میان شهرهای تاریخی باشد.

ایزدخواستی گفت: در جلساتی که پیش از شکل‌گیری مجمع با ذی‌نفعان برگزار شد، تجربیاتی مطرح شد که قابل استفاده بود.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت کلان کشور به ما یادآور شدند که اگر چنین مجمعی شکل بگیرد، بررسی بسیاری از آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در این حوزه به این مجمع سپرده می‌شود ادامه داد: جلسه امروز برآمده از ۱۶۸ شهر تاریخی کشور است و آخرین هم‌فکری‌ها در این مجمع انجام می‌شود تا بتوان نخستین اجلاس ملی شهرهای تاریخی را در اصفهان داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: پیش‌نویس اساسنامه مجمع شهرهای تاریخی تهیه شد و برای ذی‌نفعان ارسال شد و در ادامه اصلاحاتی بنا بر دیدگاه‌ها انجام گرفت و هم‌اکنون پیش‌نویس قطعی شده را در دست داریم که جزئیات آن در جلسه امروز به بررسی گذاشته می‌شود.

ایزدخواستی گفت: شهرها ایده‌هایی را مطرح کردند که برای برگزاری نخستین اجلاس ملی به آن نیاز داریم تا بتوان اجلاس را با قوت برگزار کنیم و از آن بهترین استفاده را برای شهرهای تاریخی داشته باشیم.

کد خبر 753190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.