سیاره عطارد در بالاترین ارتفاع در آسمان قرار می‌گیرد

سیاره عطارد بیست‌وچهارم اردیبهشت به بالاترین ارتفاع خود در آسمان صبحگاهی خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیاره عطارد دوشنبه _بیست‌وچهارم اردیبهشت_ به بالاترین ارتفاع خود در آسمان صبحگاهی خواهد رسید و در قدر ۰.۴ می‌درخشد؛ رصد این پدیده از اصفهان دشوار خواهد بود، زیرا هنگام طلوع به ارتفاع ۱۳ درجه بالای افق می‌رسد.

سیاره عطارد را می‌توان فقط هنگام گرگ‌ومیش مشاهده کرد و یافتن آن در حالتی که در فاز هلالی نازک قرار دارد بسیار دشوار است، بنابراین مشاهده سیاره عطارد در روزهای قبل از رسیدن به بالاترین نقطه خود در آسمان بسیار آسان‌تر از روزهای بعد خواهد بود.

سیاره اورانوس در اتصال خورشیدی

سیاره اورانوس دوشنبه _بیست‌وچهارم اردیبهشت_ از نزدیکی خورشید در آسمان عبور خواهد کرد، این سیاره در نزدیک‌ترین فاصله در فاصله صفر درجه و ۱۵ دقیقه‌ای از خورشید ظاهر می‌شود و در حالی که در تابش خیره‌کننده خورشید محو می‌‏شود، برای چندین هفته به‌طور‬ کامل غیرقابل مشاهده است.

تقریباً در همان زمان، سیاره اورانوس در بیشترین فاصله خود از زمین قرار خواهد گرفت، به‌طوری که فاصله آن تا زمین ۲۰.۶۰ واحد نجومی است؛ هفته‌ها و ماه‌های بعد، سیاره اورانوس دوباره در‬ سمت غرب خورشید ظاهر می‏‌شود و به‌تدریج برای دوره‌های طولانی‌تری در آسمان پیش از طلوع خورشید قابل مشاهده می‌‏شود.

کد خبر 753098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.