آغاز عملیات نصب نخستین ایستگاه BRT در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: عملیات نصب نخستین ایستگاه بی‌آرتی در شهر اهواز آغاز شده است.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: یکی از معیارها و شاخص‌های توسعه‌یافتگی پایدار شهری، پیشرفت و توسعه حمل‌ونقل عمومی است، چراکه توجه به این حوزه نقش بسزایی در توسعه‌یافتگی شهرها از دید شهروندان و گردشگران خواهد داشت.

وی افزود: در صورت توسعه هدفمند و علمی حمل‌ونقل عمومی اهدافی همچون کاهش تصادفات و معضلات آلودگی هوا و بهبود وضعیت شهرها محقق می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی از ابتدای دوره ششم مورد توجه ویژه مدیریت شهری اهواز قرار داشته است؛ با تعمیر و بازسازی اتوبوس‌های موجود و انعقاد دو قرارداد خرید اتوبوس، نخستین گام‌ها در این خصوص برداشت شد و باز شدن قفل قطار شهری اهواز و تلاش برای احداث خطوط اتوبوس بی‌آرتی از اقدامات مهم دیگر در این حوزه بوده است.

محمودی اضافه کرد: سال گذشته عملیات احداث ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی که از تقاطع شهید کجباف (چهار شیر سابق) آغاز و با گذر از خیابان خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) انجام شد.

وی گفت: پایانه BRT در تقاطع شهید کجباف در حال احداث و پیشرفت است، همچنین نخستین ایستگاه از مجموع ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی در اهواز نصب شد و تا سوم خرداد، سه سازه ایستگاه از خط اول آن نصب می‌شود و سایر ایستگاه‌ها نیز به‌تدریج نصب خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: با احداث چهار تا شش ایستگاه می‌توانیم به صورت آزمایش خط یک بی‌آرتی در اهواز را فعال کنیم.

کد خبر 753096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.