ثبت ۲۱ هزار واقعه تولد در کردستان طی سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال گذشته ۲۱ هزار واقعه تولد در استان کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، فریدون عبدالملکی، امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ماما در بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قدردان تمام کسانی هستیم که با سلامتی مادر، نوزاد و خانواده سروکار داشته و لحظات عمر گران بهای خود را وقف سلامتی مادران باردار و نوزادان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، لحظه تولد از مقدس‌ترین لحظات در این دنیا است، افزود: جای بسیار افتخار است که شما ماماها، شاهد این اتفاق بسیار مبارک و تلاش برای حفظ سلامتی دیگران در این لحظات ناب هستید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تمام تلاش ماماهای گرانقدر این است که این ناب‌ترین و مقدس‌ترین لحظات به شیرین‌ترین لحظات و خاطره‌ها برای خانواده‌ها تبدیل شود.

عبدالملکی به لزوم برنامه‌ریزی برای جوان کردن جمعیت و اهیمت این موضوع گریزی زد و تصریح کرد: حتی در بسیاری از کشورها وزارت خانه پیشگیری از پیری جمعیت تشکیل شده است و ما هم باید در این زمینه برنامه‌ها و اقدامات مؤثری به عمل آوریم.

وی با اشاره به اینکه، در سال گذشته در استان کردستان، ۲۱ هزار تولد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: این آمار بسیار مهم از طریق خدمات شبانه‌روزی و بی شائبه ماماهای ارجمند به دست آمده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴.۷ میلیون خدمات سلامت در مراکز تابعه دانشگاه به مردم استان ارائه شده است که ماماها نقش مهمی در ارائه این خدمات دارند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از جمعی از ماماهای نمونه و پیشکسوت با اهدا لوح و هدایایی به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 753033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.