پروژه فیبرنوری شهرستان نقده با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان نقده با حضور مسئولان و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد نوبخت نیا در آیین کلنگ‌زنی آغاز پروژه فیبرنوری شهرستان نقده اظهار کرد: این پروژه با اشاره به اینکه اعتباری تخصیصی ۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: با این اقدام مهم زیرساخت‌های اینترنتی مردم از خدمات بهتری برخورد خواهند شد که شامل منازل و کسب و کارها می‌شود.

فرماندار شهرستان نقده گفت: در سال جاری برای دو هزار و ۶۰۷ خانوار خدمات مخابرات با فیبرنوری تعهد شده است که تاکنون با ۲۰ کیلومتر اجرای فیبرنوری دو هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند هستند.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در مراسم کلنگ زنی این طرح در شهر نقده، اظهار کرد: طرح فیبر نوری یکی از طرح‌های مهمی است که در قالب آن همه ساختمان‌های نقده به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

قاسم جلیلی‌نژاد اجرای اولیه این پروژه را ۴۰ کیلومتر داست و تصریح کرد: با توسعه فیبرنوری، ظرفیت ارتباطات ثابت نقده به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و کیفیت و سرعت ارتباطات نیز بیشتر خواهد شد چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و هم اپراتورها با اتصال به فیبرنوری می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

کد خبر 753008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.