اجرای فاز نخست اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای ۵۰۰ متر کلکتور اصلی فاضلاب در بلوار ۹ دی شهر همدان خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، تمام مشکل پس‌زدگی فاضلاب کوچه‌های منشعب به بلوار ۹ دی و نشست زمین در این بلوار، رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی، یک شبکه سنتی و قدیمی است که مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است و ساکنان این منطقه نسبت به پس‌زدگی فاضلاب، گلایه دارند به همین دلیل اصلاح آن در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان، قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاز نخست اصلاح شبکه فاضلاب بلوار ۹ دی، حد فاصل دفتر پیشخوان دولت به سمت میدان رسالت در سال ۹۸ اجرا شده است، افزود: فاز دوم این پروژه و اصلاح شبکه فاضلاب از میدان آتش‌نشانی تا دفتر پیشخوان خدمات دولتی در حال اجرا است و برای این پروژه حدود پنج میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: برای اجرای این پروژه از ۴۰۰ متر لوله پلی‌اتیلن دوجداره به قطر هزار میلی‌متر در خط انتقال اصلی و حدود ۱۰۰ متر لوله با قطر ۲۵۰ میلی‌متر برای کوچه‌های منتهی به خط اصلی، استفاده می‌شود.

بختیاری‌فر با اشاره به دشواری این پروژه، اضافه کرد: قطر لوله‌ها زیاد و عمق کار بسیار بالا است؛ بنابراین نیاز به حفاری عمیقی دارد و ما با تأسیسات فراوانی مواجه هستیم، از طرفی فاضلاب همچنان در جریان است و ما به صورت همزمان باید آن را هدایت و لوله‌گذاری کنیم.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که نخاله‌های شبکه فاضلاب سنتی آن منطقه نیز باید جمع‌آوری و خاک مناسب جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه محل اجرای این پروژه یکی از مسیرهای پرتردد در شهر همدان است، گفت: اجرای این پروژه از ۱۸ اردیبهشت آغاز شده و بر اساس مجوزهایی که دریافت کردیم، این بلوار به مدت یک ماه مسدود است، البته ممکن است به دلیل حجم بالای کار، مدت زمان اجرای آن افزایش پیدا کند.

کد خبر 752981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    خدا قوت تشکر بابت تلاشهای شبانه روزی