اجرای ۱۰۰ برنامه در هفدهمین سفر کاروان زیر سایه خورشید در کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد از هفدهمین حضور کاروان زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ستار هدایت‌خواه امروز _یکشنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایرانیان افتخار میزبانی امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) را دارند، اظهار کرد: برنامه‌های متنوع و مختلفی با حضور کانون‌های خادم‌یاری خاص و محله‌ای در استقبال از کاروان زیر سایه خورشید در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

وی افزود: مردم ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و ۱۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد به مدت هشت روز از بیست‌وسوم اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ میزبان خادمان و پرچم حرم امام رضا (ع) هستند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری برای هفدهمین‌بار است که تعدادی از خادمان امام رضا (ع) به همراه پرچم حرم رضوی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید به این استان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه با حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان، ۱۰۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود، تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ها شامل غبارروبی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، برگزاری جشن‌های ویژه زوج‌های جوان، حضور در آئین نماز جمعه، تجلیل از معلمان و ورزشکاران ملی و دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا، ائمه جمعه، طلاب و روحانیان، نیروهای مسلح،، ورزشکاران، خیران، پرسنل بیمارستان‌ها، کارآفرینان، زندانیان و کودکان معلول است.

هدایت‌خواه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سفر خادمان امام رضا (ع) به ۳۱ استان ایران و ۲۷ کشور مسلمان جهان، دادن فرصت زیارت از راه دور به افرادی است که به هر دلیل امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک امام هشتم شیعیان را ندارند.

وی گفت: هدف دیگر این سفر گسترش روزافزون عطر و بوی رضوی و تبلیغ و ترویج بیش از پیش سیره رضوی بین مردم ایران و مسلمانان جهان است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود که اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مربوط به سفر خادمان امام رضا (ع) به این استان را به نحو مطلوب پوشش خبری و انعکاس دهند.

کد خبر 752951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.