اثر «مائده» به نورانیت آثار هنری حسن روح‌الامین تداوم داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فراموش نمی‌کنیم تابلویی که حسن روح‌الامین پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی نقاشی کرد، چه حال و هوای ملکوتی را در جامعه ایجاد کرد و هنرنمایی‌های بعدی وی به‌ویژه نقاشی‌ها و هنرنمایی‌های او در دهه کرامت نیز با اثر «مائده» به نورانیت آثار هنری فاخر تداوم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در در آئین رونمایی از اثر نقاشی «مائده» از آثار حسن روح‌الامین اظهار کرد: دهه کرامت و آغاز ذی‌القعده در ادبیات دینی ما بسیار مغتنم است که با ۱۰ روز ذی‌الحجه تکمیل می‌شود و امیدواریم همه از برکات و نعمات این ایام بهره‌مند شویم.

وی افزود: دوستان ما در بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) تلاش کردند از همه ظرفیت‌ها و سطوح مختلف جامعه و نسبتشان با جایگاه امام رئوف استفاده کنند و بر این اساس در تقویم فرهنگی و هنری خود تاکید کردیم بر این بازه‌های زمانی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: این مناسبت‌های آئینی و معنوی باید ارج نهاده شود و سنت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری را باید ذیل مناسبت‌های آئینی و معنوی قرار دهیم؛ نهضت انقلاب ما از ایام فاطمیه آغاز شد و به ایام محرم و صفر در بهمن سال ۵۷ رسید و همه این اتفاقات باید در تقویم شیعی درج شود.

اسماعیلی تصریح کرد: این امر خود به خود یک ظرفیت بزرگ فرهنگی رسانه‌ای ایجاد می‌کند و برنامه‌ریزی هوشمندانه در این عرصه یعنی توجه به این تقویم و بخشی از آن را در همین مراسم رونمایی و تقدیر از هنرمند در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم تابلویی که حسن روح‌الامین پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی نقاشی کرد، چه حال و هوای ملکوتی را در جامعه ایجاد کرد و هنرنمایی‌های بعدی وی به‌ویژه نقاشی‌ها و هنرنمایی‌های او در دهه کرامت نیز با اثر «مائده» به نورانیت آثار هنری فاخر تداوم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم این جشنواره‌های فرهنگی، هنری و دینی رونق خوبی داشته باشد و با قدرت بتوانیم از این ظرفیت‌های معنوی و معرفتی بهره ببریم.

کد خبر 752907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.