خیابان شمس‌آبادی با رنگ سرد نانو خط‌کشی شد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: اجرای خط‌کشی طولی با رنگ سرد نانو، خط‌کشی عابر پیاده با رنگ دو جزئی و نقوش پیش‌ساخته یا پریفاب در خیابان شمس‌آبادی با ماندگاری و رویت‌پذیری سه‌ساله با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از خط‌کشی جاده‌ها و خیابان‌ها که از علائم افقی در جاده‌ها محسوب می‌شود مشخص کردن مسیر جاده و خیابان برای راننده مشخص است تا راننده از مسافتی دور بتواند عرض معبر را تشخیص دهد و بر اساس آن سرعت و جهت حرکتی خود را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه از دیگر فواید خط‌کشی، قرار دادن وسایل نقلیه در یک محدوده و چارچوب بوده و موجب می‌شود تا حدود حرکتی هر وسیله مشخص شود، افزود: از دیگر اهداف خط‌کشی در خیابان‌ها بهبود ترافیک، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و ارائه اطلاعات مؤثر به رانندگان و عابران پیاده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: ترافیک به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی شهرهای مدرن، به‌تازگی تبدیل به یک امر ضروری و پراهمیت در برنامه‌ریزی شهری و اداره فضاهای عمومی شده است.

رضی‌زاده خاطرنشان کرد: طرح خط‌کشی محوری و رنگ‌آمیزی بلوک‌های عابر پیاده، اصلاح هندسی و اصلاح نوشتار با هدف ساماندهی شبکه معابر، فرهنگ‌سازی و جلب توجه شهروندان به خطوط و علائم راهنمایی و رانندگی، کاهش سوانح رانندگی و ارتقای ایمنی شهروندان اجرا می‌شود.

اجرای خط‌کشی خیابان شمس‌آبادی با رنگ سرد نانو

وی تصریح کرد: وضعیت آب و هوا، وجود گرد و غبار، اصطکاک لاستیک خودروها با سطح خیابان و جنس سنگ‌دانه‌های آسفالت از جمله عواملی است که موجب کم‌رنگ شدن یا محو شدن کامل خط‌کشی‌های معابر در فصول مختلف سال می‌شود، به‌گونه‌ای که خطوط به‌رغم ماندگاری، دچار تیرگی و جرم‌پذیری می‌شود، بنابراین تصور می‌شود که خطوط پاک شده است، اما پس از هر بارندگی شاهد نمایان شدن خطوط هستیم.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اهمیت محور شمس‌آبادی اقدام به اجرای خط‌کشی طولی با رنگ سرد نانو، خط‌کشی عابر پیاده با رنگ دو جزئی و نقوش پیش‌ساخته یا پریفاب در خیابان شمس‌آبادی با ماندگاری و رویت‌پذیری سه ساله با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شده است.

کد خبر 752860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.