پیش‌بینی وزش باد و بارش در تهران از یکشنبه تا پایان هفته / ممنوعیت صعود به ارتفاعات

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در پایتخت گفت: افراد از فردا تا پایان هفته به ارتفاعات صعود نداشته باشند و کنار رودها اتراق نکنند، همچنین لایروبی کانال‌ها و نهرها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید از فردا، یکشنبه بیست‌وسوم تا روز جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت خبر داد.

وی با بیان اینکه فعالیت متناوب سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از ظهر فردا آغاز و تا پنجشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت ادامه دارد، افزود: بر اساس هشدار هواشناسی، مناطق شمالی و غربی به ویژه ارتفاعات استان تهران، مناطق اثر این سامانه خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص تردد خودروها به ویژه در مسیرهای کوهستانی هشدار داد و گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بالادست خودداری کنند و مردم نیز از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند، همچنین مهم است که دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و نهرها نیز انجام شود.

یزدی مهر با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید تا خیلی شدید از ظهر یک شنبه تا پایان روز جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت تصریح کرد: این مخاطره در تمام مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی و غربی و ارتفاعات استان مورد انتظار است و در این خصوص احتمال کاهش کیفیت هوا و خطر شکستن درختان کهنسال و آسیب به نهال‌ها وجود دارد و توصیه اکید مدیریت بحران مورد توجه قرار دادن تمهیدات لازم در این زمینه است.

وی در رابطه با احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و تردد نداشتن در کنار سازه‌های نیمه‌ کاره هشدار داد و اضافه کرد: ذی‌نفعان از استحکام سازه‌های موقت و سست، مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی مطمئن شده و افراد از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک بپرهیزند.

کد خبر 752582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.