تخلفات فضای مجازی در کرمانشاه رصد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از رصد دقیق و شناسایی متخلفان فضای مجازی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نور در سطح استان اظهار کرد: علاوه بر گشت‌های ارشاد، پلیس فتای استان نیز باید نسبت به رصد و شناسایی صفحات اینستاگرامی متخلف و مروج بی‌حجابی در جامعه اقدام کند.

وی افزود: پلیس پس از شناسایی این صفحات باید با اخذ تعهد از مالکان آن‌ها نسبت به مسدودسازی اقدام کند و در صورت تکرار صاحبان آن‌ها با پیوست مدارک و مستندات جهت پیگرد قضائی به دادسرا معرفی شوند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خرید و فروش غیرقانونی سلاح‌های جنگی و شکاری در فضای مجازی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دسترسی آسان به سلاح، زمینه ناامنی و انجام اقدامات مجرمانه و جرایم خشن را فراهم می‌کند، بنابراین پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت باید با اقدامات فنی و اطلاعاتی پیشگیری از خرید و فروش سلاح و برخورد با عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی را به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دهند و ضمن شناسایی افراد متخلف آن‌ها را به دادسرا معرفی کنند.

کریمی اضافه کرد: با توجه به فعالیت افراد متخلف و سودجو در جهت اقدام به جعل اسناد و مدارک و کلاهبرداری از طریق فریب دیگران در فضای مجازی، ضابطان دستگاه قضائی رصد صفحات مربوطه و شناسایی افراد متخلف را باید در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه هرکس کارت بانکی خود را برای وصول هزینه شرکت در قمار و شرط‌بندی نتیجه مسابقات در اختیار دیگری قرار دهد، مصداق معاونت در جرم محسوب خواهد شد، گفت: به این منظور ضابطان دستگاه قضائی باید نسبت به شناسایی اشخاصی که کارت بانکی خود را در اختیار وبگاه‌های شرط‌بندی خارج از کشور قرار می‌دهند، اقدام و نتیجه آن را به دادسرا اعلام کنند.

کد خبر 752433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.