کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت در استان آذربایجان‌غربی‌

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی گفت: وقوع سرقت در استان از ابتدای امسال تا بیستم اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مجیدی امروز _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون مقابله با سرقت استانداری آذربایجان غربی از کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت در استان تا بیستم اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشف سرقت نسبت به سال گذشته افزود: ۱۶۸ سارق در این مدت دستگیر و ۳۶ باند سرقت در سطح استان متلاشی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی گفت: همچنین شاهد کاهش ۴۶ درصدی سرقت‌های مهم در استان با بکارگیری تدابیر پیشگیرانه مواجه هستیم.

مجیدی تصریح کرد: طی روزهای گذشته سارق بیش از ۱۰۷ باتری خودروهای شهروندان شناسایی و دستگیر و ۵۸ باتری به صاحبانش عودت داده شد.

وی عنوان کرد: شرکت‌های خدمات‌ رسان نسبت به خود مراقبتی از اموال اهتمام داشته باشند و از پایش‌ های تصویری و اتصال به سامانه‌ها در پیشگیری از سرقت بهره‌مند شوند.

مجیدی ادامه داد: شرکت‌های خدمات‌رسان با انعقاد قرارداد با گشت‌های رضویون و انتظام نسبت به خود مراقبتی از اموال خود اهتمام داشته باشند.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۵۵۰۰ کیلومتری شبکه هوایی مخابرات، به شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی دستور داد تا نسبت به تبدیل شبکه سیم مسی به شبکه فیبرنوری و ایمن سازی کافوهای ریسک‌پذیر اقدام تا شاهد کاهش وقوع سرقت در این حوزه باشیم.

مجیدی با اشاره به سرقت‌های حوزه احشام نیز خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان تا با همکاری جهاد کشاورزی، صداوسیما و ترغیب دامداران نسبت به پلاک‌کوبی دام‌ها و احشام اقدام تا از سرقت و قاچاق آنها جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 752310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.