فاز نخست سامانه گرمسیری استان آماده افتتاح است

استاندار ایلام گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست سامانه گرمسیری ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان ایلام مشروب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز- چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه- در حاشیه بازدید از سامانه گرمسیری استان با اشاره به اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری آماده افتتاح است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست سامانه گرمسیری ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان ایلام مشروب می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به استان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای سامانه گرمسیری است، افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای این پروژه هزینه شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه طبق وعده پیمانکار فاز دوم ابر پروژه سامانه گرمسیری تا پایان امسال افتتاح خواهد شد، افزود: با بهره‌برداری از فاز دوم سامانه گرمسیری ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه، و ۱,۶۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ابر پروژه سامانه گرمسیری استان ایلام از مهمترین طرح‌های ملی است، اظهار کرد: ضرورت دارد این پروژه در قالب‌های مختلف خبری و چشم‌اندازهای بصری به تصویر کشیده شود.

وی افزود: این طرح از مصادیق بارز توانمندی جوانان این مرز و بوم و پتانسیل و ظرفیت‌های بالای کشور است.

کد خبر 751819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.