طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها به مجلس یازدهم می‌رسد؟

عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت:‌ با توجه به اینکه قانون برنامه هفتم و جداول بودجه در دستور کار مجلس یازدهم است، ممکن است این طرح در مجلس یازدهم تصویب نشود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره طرح مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها اظهار کرد: این مصوبه مربوط به کمیسیون اجتماعی است، من و بسیاری از نمایندگان همچون حاجی‌دلیگانی و نمایندگانی که شاهد مسائل کف جامعه هستند با اضافه کردن تعطیلات مخالف هستیم زیرا اضافه کردن تعطیلات آن هم در زمانی که جامعه ما نیازمند تلاش و کار بیشتر برای توسعه و رشد بیشتر است، یک اشتباه استراتژیک خواهد بود.

وی افزود: به فرض اینکه این قانون بخواهد تصویب بشود، هرکدام از مدافعان و مخالفان این دو روز برای خود استدلال‌هایی دارند، عمده افرادی که معتقد به تعطیلی روز پنجشنبه هستند، مباحث شرعی و فرهنگ اسلامی-ایرانی را محل استدلال قرار می‌دهند زیرا پنجشنبه طلیعه روز عبادت و روز جمعه است و اینکه شنبه تعطیل شود با چهارچوب‌های فرهنگ دینی تناسبی ندارد.

عضو کمیسیون قضائی مجلس ادامه داد: از طرفی افرادی که معتقد به تعطیلی شنبه هستند، مباحث ارتباط جهانی را مطرح می‌کنند و می‌گویند اگر ما پنجشنبه را که در نقاط دیگر جهان تعطیل نیست، تعطیل اعلام کنیم، علاوه بر جمعه، شنبه و یکشنبه که به شکل اتوماتیک با بخشی از دنیا تعامل اقتصادی نداریم، پنجشنبه هم به آن اضافه می‌شود.

نقدعلی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح، طولانی نیست، اگر هیئت رئیسه قصد داشته باشد که در این مجلس کار را تمام کند، این امکان وجود دارد که در همین مجلس تصویب شود، اما با توجه به اینکه قانون برنامه هفتم و جداول بودجه نیز در دستور کار مجلس یازدهم است، ممکن است این طرح در مجلس یازدهم تصویب نشود.

کد خبر 751384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 1
    سلام این طرح اجحاف در حق یک عده است که بیشتر از سایر واحد‌های دولتی راندمان کاری دارند و این چه قانونی که یک عده را براساس معیار بالا رفتن روحیه سلامتشان حق می دهد و یک عده دیگر را که راندمان کاری بیشتری دارند از داشتن این حق محروم می کند