اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در مجموع ۹ کاروان در حج سال‌جاری کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل حج و زیارت استان، قدرت‌الله چتری با اشاره به اینکه هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌جاری، یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: در حج تمتع سال‌جاری ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع سال‌جاری ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان‌تر است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر سال‌جاری استان سمنان ۲۳ سال و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان‌های ما جوان و نخستین بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات حج سال‌جاری محسوب می‌شود.

چتری با بیان اینکه دو هفته قبل یک کاروان از استان سمنان راهی عمره مفرده شد، تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود، کاروانی که ۸۵ نفر در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

کد خبر 751049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.