اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به بودجه ۱۴۰۳ شهرداری گفت: در خصوص بودجه عمرانی بر اساس اولویت‌هایی که تعیین شده ، اقدام خواهد شد و اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و تلاش خواهیم کرد که هیچ پروژه‌ای در سال ۱۴۰۳ نیمه‌تمام باقی نماند.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جهش و افزایش قابل‌توجه در رقم بودجه شهرداری ارومیه با هدف افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان انجام گرفته است.

وی افزود: عمده درآمدهای شهرداری از محل درآمد و عوارض‌های محلی تأمین می‌شود و توسعه اقدامات عمرانی در سطح شهر و خدمات‌رسانی به شهروندان در گرو مشارکت همه آن‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اولویت مدیریت شهری در مباحث جاری حقوق و مزایای پرسنل شهرداری و هزینه‌های جاری فعالیت‌های شهرداری است و در کنار این در خصوص بودجه عمرانی بر اساس اولویت‌هایی که تعیین شده اقدام خواهد شد و اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و تلاش خواهیم کرد که هیچ پروژه‌ای در سال ۱۴۰۳ نیمه‌تمام باقی نماند.

پیری تصریح کرد: در سال‌جاری تلاش خواهیم کرد که پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام را نیز با پیدا کردن راه‌حل‌هایی به چرخه اقتصادی و فعالیت بازگردانیم.

وی با بیان اینکه ترافیک امروز جز دغدغه‌های اصلی شهر ارومیه است، ادامه داد: امروز گره‌های ترافیکی آسایش شهروندان را گرفته است و هر چقدر به سمت زندگی ماشینی حرکت می‌کنیم، موجب بروز هرچه بیشتر مشکلات ترافیکی می‌شود.

پیری عنوان کرد: شورای شهر همواره در برابر شهروندان پاسخگو است و به مطالبات آن‌ها جواب می‌دهد و اگر موردی نیز بوده که اجرایی نشده، حاضر به روشنگری و تنویر افکار عمومی برای بیان دلایل آن است.

وی تأکید کرد: امروزه بزرگترین آفت در شهر ارومیه مدیریت ترافیک است و شورای ترافیک باید به فکر حل موضوعات باشد تا منجر به سیال‌سازی و روان‌سازی ترافیک شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: باید ترافیک شهر را به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌ها و مدنظر قرار دادن سیاست‌های انسان‌محوری به جای ماشین‌محوری کنترل کرد و بافت مرکزی شهر باید از ترافیک تخلیه و کنترل شود.

پیری افزود: ایجاد پیاده‌راه در مرکز شهر ارومیه راهکار کنترل و مدیریت ترافیک است و باید خیابان‌های هسته مرکزی شهر تبدیل به پیاده‌راه شود.

وی تأکید کرد: تا وقتی تمرکززدایی از موضوع ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام نشده باشد و به طول و مسیر سفرها توجهی نشود و پارک‌سوارها را از هسته مرکزی شهر منتقل نکرده‌ایم، ترافیک کماکان پابرجا خواهد ماند.

پیری تصریح کرد: با انتقال مشاغل مزاحم و ایجاد مجتمع‌های تخصصی در مناطق خارج از هسته مرکزی شهر، ترافیک کنترل می‌شود و حتی در برخی شهرها مشاغل دولتی نیز از هسته مرکزی شهر منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: بودجه مناسبی برای والیبال در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است و در تیم‌داری با قدرت پیش خواهیم رفت و تیم به بهترین شکل بسته خواهد شد و در سال‌جاری سعی خواهیم کرد که بهترین نتایج را کسب کنیم.

کد خبر 750574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.